متخصص طب سنتی گفت: زنان باردار برای مقابله با ورم پا که بسیار در این دوران شایع است مصرف نمک و کافئین را محدود کنند و در مقابل خوراکی‌های پتاسیم‌دار مثل موز، پرتقال، سیب‌زمینی، اسفناج، بادام زمینی و گوجه فرنگی بخورند.

سلامت نیوز: متخصص طب سنتی گفت: زنان باردار برای مقابله با ورم پا که بسیار در این دوران شایع است مصرف نمک و کافئین را محدود کنند و در مقابل خوراکی‌های پتاسیم‌دار مثل موز، پرتقال، سیب‌زمینی، اسفناج، بادام زمینی و گوجه فرنگی بخورند.

علی حسینی در گفت‌وگو با فارس گفت: معمولاً زنان باردار در هفته بیستم به بعد دچار ورم پا می‌شوند این ورم به دلیل افزایش حجم خون در رگها است.

وی ادامه داد: برای بهبود ورم پا در این دوران توصیه می شود که لباس‌های تنگ نپوشند و از کفشهای طبی که در آن احساس راحتی دارند استفاده کنند.

این متخصص طب سنتی گفت: زنان باردار از خوردن نمک باید بپرهیزند همین نمک باعث جمع شدن مایعات در بدن و ورم می‌شود.همچنین خوردن کافئین را هم باید محدود کنند.

حسینی افزود: مصرف غذاهای شور، چرب، فست‌فودها، غذاهای کنسروی، آجیل شور و سس‌ها پرهیز کنند چون ورم پاها را تشدید می کند.

وی تصریح کرد: پیاده‌روی به زنان باردار توصیه می‌شود و به هنگام نشستن باید مراقب باشند که پاهایشان آویزان نبوده روی هم قرار نگیرد. به مدت طولانی روی صندلی نشینند و پاها به هنگام استراحت بالاتر از سطح بدن قرار گیرد.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: مصرف خوراکی‌های حاوی پتاسیم مثل موز، پرتقال، سیب زمینی، اسفناج، بادام زمینی و گوجه فرنگی برای کاهش ورم پا و دردهای عضلانی پا مفیدند.

حسینی گفت: کمپرس آب سرد در نواحی ورم کرده با مشورت پزشک موثر است و در کنار مصرف آب و مایعات زیاد در طول روز، خوراکی‌های ادرارآور مثل چغندر، کاهو و جعفری بیشتر مصرف کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha