یک متخصص پوست، مو و زیبایی، ناخن‌ها را گویای سلامتی فرد دانست و گفت: هر گونه تغییر در ناخن‌ها نیاز به پیگیری و مراجعه به پزشک دارد.

تغییرات غیرعادی در ناخن‌ها می‌تواند نشانه این بیماری‌ها باشد

سلامت نیوز: یک متخصص پوست، مو و زیبایی، ناخن‌ها را گویای سلامتی فرد دانست و گفت: هر گونه تغییر در ناخن‌ها نیاز به پیگیری و مراجعه به پزشک دارد.

دکتر مهرداد ملک در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تغییر ناگهانی در وضعیت ناخن‌ها نیاز به پیگیری دارد، گفت: هرگونه تغییر در میزان رشد، شکل ظاهری و... ناخن‌ها می‌تواند نشان از یک بیماری داشته باشد و باید پیگیری شود.

این متخصص پوست، مو و زیبایی با بیان اینکه رشد ناخن‌ها در افراد مختلف متفاوت است، گفت: تغییرات غیرعادی در رشد ناخن‌ها باید مورد بررسی قرار گیرند. به عنوان مثال اگر فردی در گذشته دو هفته یکبار ناخن‌های خود را کوتاه می‌کرده و الان با تغییر زیاد این زمان مواجه شده باید پیگیری کند.

وی بوجود آمدن خطوط طولی و عرضی غیرعادی در ناخن‌ها را نیز نیازمند مراجعه به پزشک و پیگیری دانست و گفت: باید توجه داشت که ناخن‌ها به طور طبیعی دارای خطوط طولی در سطح خود هستند و تنها در مواردی که این خطوط تغییر قابل توجه داشته باشند، نیاز به پیگیری دارند.

این متخصص پوست، مو و زیبایی افزود: تغییر در رشد و شکل ظاهری ناخن‌ها ممکن است ناشی از بیماری‌های مختلف باشند که از جمله آن‌ها می‌توان به بیماری‌های قارچی و پوستی اشاره کرد، ضمن اینکه تغییرات ناخن‌ها ممکن است نشان دهنده بیماری‌های مختلف مثل مشکلات قلبی، روماتیسمی، ریوی و... نیز باشند.

ملک، ناخن‌ها را گویای سلامت فرد دانست و اهمیت آن‌ها را در تشخیص زودهنگام برخی از بیماری‌ها، مهم ارزیابی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha