منابع خبری گزارش دادند یکی از شهروندان آمریکایی پس از بازگشت از سفر به لیبریا، ساعاتی پیش به دلیل ابتلا به بیماری تب لاسا در گذشت. این نخستین گزارشی است که این بیماری مهلک از آفریقا به آمریکا رسیده است.

سلامت نیوز: منابع خبری گزارش دادند یکی از شهروندان آمریکایی پس از بازگشت از سفر به لیبریا، ساعاتی پیش به دلیل ابتلا به بیماری تب لاسا در گذشت. این نخستین گزارشی است که این بیماری مهلک از آفریقا به آمریکا رسیده است.

به گزارش ایرنا ازآسوشیتدپرس، یکی از مقامات حوزه بهداشت فدرال آمریکا گفته است که این بیماری مرگبار به ندرت در آمریکا دیده می شود، در حالیکه در آفریقا بسیار شایع است.

بیماری تب لاسا، یا تب خونریزی دهنده لاسا (LHF)، بر اثر ویروس لاسا بوجود می آید و اغلب در غرب آفریقا دیده می شود. این بیماری مرگبار برای اولین بار در سال 1969 میلادی در شهر لاسای نیجریه دیده شد. ویروس این بیماری شبیه ابولاست. این عفونت هر ساله در آفریقا سبب مرگ حدود پنج هزار نفر می شود و بیشتر در لیبریا، سیرالئون و گینه دیده می شود. میزبان این بیماری یک نوع موش است.

مرگ شهروند آمریکایی پس از مسافرت به لیبریا بر اثر این ویروس مرگبار، مقامات بهداشت آمریکا را نگران کرده است. مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آتلانتا گفته است که این مرد پس از بازگشت از لیبریا، از فرودگاه به بیمارستان منتقل شد؛ در حالی که چند ارگان اصلی او دچار نارسایی شده بود.

مقامات آمریکا برای جلوگیری از گسترش این بیماری، تمام مسافران بازگشته از غرب آفریقا را غربالگری کرده اند.

مقامات بهداشت در یک اقدام پیشگیرانه، تمامی افراد در تماس با بیمار، از جمله مسافرین هواپیما، کارکنان فرودگاه بین المللی JFK در نیویورک و خدمه بیمارستان را مورد بررسی و آزمایش های دقیق قرار داده اند.

سال گذشته یک نفر به دلیل ابتلا به این ویروس در مینه سوتای آمریکا در گذشت و مورد قبلی مربوط به سال 2010 میلادی در پنسیلوانیا بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha