یک شرکت تولیدی دارو در شهرک صنعتی اشتهارد موفق به تولید داروی مهم بیماران قلبی با بهره گیری از دانش بومی و متخصصان داخلی شد.

عضو هیئت مدیره شرکت درسا دارو در گفتگو با مهر در کرج اظهار داشت: برای تولید داخلی داروی نیتروکانتین در کشور بیش از 9 سال کار تحقیقاتی صورت گرفته است و در حال حاضر این داروی مهم بیماران قلبی توسط این شرکت دارویی قابلیت تولید در داخل کشور را دارد.

دکتر امیر سقفی نیا افزود: برای تولید داروی نیتروکانتین سرمایه گذاری خوبی صورت گرفته و اساتید دانشگاه و متخصصان داخلی نیز برای تولید آن وارد چرخه صنعت شدند و این موضوع در صنایع دارویی شکاف بین صنعت و دانشگاه را تا حدودی برطرف کرده است.

این محقق خاطرنشان کرد: تا قبل از تولید این دارودر داخل کشور بیماران قلبی باید از داروهای وارداتی استفاده می کردند و در مواقع بحرانی نیز از دسترسی به این داروی مهم محروم بودند اما با تولید این دارو در داخل کشور در شرایط بحرانی نیز که امکان واردات دارو نیست مشکل خاصی، بیماران قلبی را برای تامین داروی مورد نیاز خود تهدید نمی کند.

دکتر سقفی نیا همچنین در خصوص بسته بندی مناسب این دارو عنوان کرد: در گذشته داروهای وارداتی در بسته بندی به شکل قوطی بود که پس از باز شدن درب قوطی، قرص ها در معرض هوا قرار گرفته و آخرین قرص مصرفی خاصیتی مشابه قرص اول را نداشت اما در تولید داخلی این مشکل با بسته بندی مناسب که در آن هر قرص مجزا بسته بندی می شود، برطرف شده است.

این محقق و داروساز کیفیت داروی تولیدی نیتروکانتین بیماران قلبی در داخل را مشابه محصولات خارجی برشمرد و تصریح کرد: این دارو کاملا با مشابه داخلی خود برابری می کند و در مجموع نیز تولید این دارو در داخل کشور هفت میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha