سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 149350

یک متخصص قلب با اشاره به اینکه اسکن قلب در دو مرحله و در دو روز متوالی انجام می‌شود، گفت: پیش از انجام مرحله اول آمادگی‌هایی لازم است، اما مرحله دوم نیاز به آمادگی ندارد و عصر روز بعد انجام می‌شود.

سلامت نیوز: یک متخصص قلب با اشاره به اینکه اسکن قلب در دو مرحله و در دو روز متوالی انجام می‌شود، گفت: پیش از انجام مرحله اول آمادگی‌هایی لازم است، اما مرحله دوم نیاز به آمادگی ندارد و عصر روز بعد انجام می‌شود.

دکتر مرتضی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه پیش از انجام اسکن قلب با دیپریدامول به روش اسپکت باید بیمار آمادگی‌های لازم را داشته باشد، گفت: بیمار باید یک تا سه ساعت قبل از انجام هر مرحله اسکن قلب، ناشتا باشد و 48 ساعت قبل از انجام اسکن مصرف یک سری از داروها را با مشورت پزشک قطع کند.

وی یادآور شد: بیماران آسمی صبح روز اسکن اسپری مصرف نکنند. همچنین بیماران دیابتی باید صبح روز اسکن از تزریق انسولین و مصرف قرص گلی بنکلامید و متفورمین خودداری کنند.

ابراهیمی تاکید کرد: 24 ساعت قبل از انجام اسکن مرحله اول موادی که محتوی کافئین هستند مانند چای، قهوه، نوشابه و شکلات مصرف نشود.

این متخصص قلب گفت: قبل از انجام اسکن قلب باید بیمار استحمام کند و موی سینه در مردان تراشیده شود.

ابراهیمی گفت: برای انجام هر مرحله اسکن زمانی حدود سه تا چهار ساعت را در نظر داشته باشید. اسکن در دو مرحله و در دو روز متوالی انجام می‌شود. مرحله دوم نیاز به آمادگی ندارد و عصر روز بعد انجام می‌شود.

وی گفت: بیمار یک پاکت شیر کوچک و آب میوه و کیک به همراه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha