سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸

تب قلیان فراگیرتر از آنچه گفته می شود، شده است. رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این باره شیوع مصرف قلیان در کشور را شتابزده و نگران کننده دانست و گفت: طی دو ماه گذشته، بیمارستان های مسمومیت از مسموم شدن افراد در پی استعمال قلیان به علت وجود شیشه در آن خبر داده اند.

سلامت نیوز:تب قلیان فراگیرتر از آنچه گفته می شود، شده است. رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این باره شیوع مصرف قلیان در کشور را شتابزده و نگران کننده دانست و گفت: طی دو ماه گذشته، بیمارستان های مسمومیت از مسموم شدن افراد در پی استعمال قلیان به علت وجود شیشه در آن خبر داده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه قانون،صادق نیت با بیان اینكه آمارها خبر از استعمال دخانیات از سوی سه و نیم درصد مردم می دهد گفت: شیوع مصرف قلیان در کشور شتابان و نگران کننده است؛ مصرف روزانه قلیان تا سال 86 روند کاهشی یا ثابت داشت اما از سال 88 مصرف روزانه آن زیاد شده و مصرف قلیان در نوجوانان 13 تا 16 سال کشور بیش از دو برابر رشد یافته که این میزان رشد بین دختران بیشتر بوده است.

همچنین شیوع مصرف مواد دخانی شامل سیگار و قلیان در سال 82 در پسران 16 درصد بود که در سال 86 به 31/5 درصد رسیده و در دختران از 8/7 درصد به 20 برابر افزایش یافته است.به گفته صادق‌نیت، یکی از مشکلات جامعه این است که قبح مصرف قلیان شکسته شده و این ماده دخانی به‌صورت جمعی مصرف می شود.

هر چند ایران جزو کشورهای پرمصرف سیگار نیست، اما طی سه تا چهار دهه آینده اگر این روند کنونی ادامه یابد، ایران جزو سه کشور اول مصرف کننده دخانیات در جهان خواهد شد.وی با اشاره به مشکل ساماندهی عرضه دخانیات گفت: نوجوانان برای تهیه نان باید نیم تا یک ساعت وقت بگذارند، اما با صرف سه تا پنج دقیقه می توانند به سیگار دسترسی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha