وی تأکید کرد: مجلس در این امر صد در صد و یک پارچه کمک خواهد کرد تا حق نظارت از سازمان پزشکی گرفته و به وزارت بهداشت داده شود. ضمن اینکه به نظر من عملکرد نظام پزشکی بر بخش نظارت به هیچ عنوان خوب نبوده است.

مجلس کمک میکند تا وزرات بهداشت نظارت را از نظام پزشکی بگیرد

سلامت نیوز:دکترعبدالرضا مصری در گفتگو با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب افزود: زیرا اختیار همراه با مسئولیت است، الان اختیارات دست وزارت بهداشت اما مسئولیت بر عهده نظام پزشکی است پس این دیگر اما و اگر نمی خواهد.

 وی تأکید کرد: مجلس در این امر صد در صد و یک پارچه کمک خواهد کرد تا حق نظارت از سازمان پزشکی گرفته و به وزارت بهداشت  داده شود. ضمن اینکه به نظر من عملکرد نظام پزشکی بر بخش نظارت به هیچ عنوان خوب نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر وزارت بهداشت تولیت را پذیرفته و بر آن اصرار دارد، نمی شود آنجاهایی که برخورد و انتظار جامعه است را از خودشان دور کنند و آنجایی که امکانات،بودجه و مسائل مالی است را بپذیرند.

وی همچنین ادامه داد: اگر تولیت هست این که یک بخشی را برای نظارت بر خودش به خود واگذار کنیم در هیچ کجای دنیای مرسوم نیست. ضمن اینکه نظارت حاکمیتی بوهد و یکی از وظایف حاکمیت نظارت است. مثل این که مجلس شورای اسلامی نظارت خود را به یک بخش خصوصی واگذار کند، اما طبق قانون،مجلس قانون گذار و ناظر است و نمی شود آن را واگذار کرد.اما متأسفانه گاهی ژست های آنچنانی می گیریم و بر اساس آن کارهایی انجام می دهیم که در نهایت دود به چشم مردم بیچاره می رود.

وزیر اسبق رفاه و تأمین اجتماعی بیان کرد: برای نمونه زمانی که یک فرد قوطی شیر 2 هزار و 500 تومانی را 2 هزار و 600 تومان بفروشد خیلی سریع تعزیرات، بگیر و ببند، دادگاه و جریمه و پلاکارد به خاطر 100تومان گرانی وارد عمل می شوند. اما زمانی که پزشکی 10 تا 20 میلیون تومان به خاطر یک عمل جراحی زیرمیزی می گیرد برخورد نمی شود. تازه اگر هم برخورد شود بعد از این که کلی فرد را می برند و می آورند در نهایت پول طرف را پس می دهند و سعی در جلب رضایت دارند.

مصری گفت: بین هزاران پزشک دلسوزوحکیم به طورقطع پزشکانی هم متخلف هستند . ضمن اینکه متخلفین می گویند اگراز 100 نفر زیرمیزی گرفتیم و یک نفر  شکایت کرد در نهایت پولش را پس می دهیم .

پس درچنین شرایطی به طورقطع جامعه زیان می بیند.بنابراین وزرات بهداشت باید نظارت خود را چندین برابر کند ودراین زمینه نیز پاسخگو باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha