سلامت نیوز:پرستاران استخدام شرکتی علوم پزشکی همدان با تجمع مقابل علوم پزشکی همدان به شرایط قرارداد خود و عدم پرداخت حقوق و مزایا اعتراض کردند.

به گزارش فارس از همدان، ظهر امروز تعدادی از پرستاران بیمارستان‌های مختلف همدان با تجمع در مقابل ساختمان علوم پزشکی همدان اعتراض خود را نسبت به عدم پرداخت حقوق معوقه و نداشتن امنیت شغلی ابراز کردند.

در این تجمع اعتراضی که از صبح آغاز شده بود، هیچ یک از مسئولان دانشگاه حضور نیافتند.

به گفته خود آنها به هیچ یک از وعده‌های داده شده به پرستاران در زمان استخدام عمل نشده و امروز نیز هیچ کدام از مسئولان پاسخگو نبودند که این موضوع بیش از همه آنها را اذیت می‌کرد.

بر این اساس یکی از آنها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه در این تجمع پرستاران قراردادی شرکتی حضور دارند، افزود: در آزمون استخدامی به ما گفتند که قرارداد شما شرکتی خواهد شد در حالی که قبل از آزمون قرار بود با قرارداد پیمانی استخدام شویم.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه با ما به عنوان نیروهای شرکتی قرارداد بستند، اما گفته شد حقوق و مزایای ما مانند نیروهای پیمانی خواهد بود و طبق این وعده ما در آزمون شرکت کردیم.

این پرستار یادآور شد: پس از یک سال بیکاری قرارداد ما از 18 اسفند آغاز شد و پس از سه ماه کار، هنوز حقوق و مزایای ما پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه کسی پاسخگوی اعتراض به حق ما نیست، افزود: ما به عنوان نیروی شرکتی کار می‌کنیم اما همان حقوق و مزایای ما را نیز پرداخت نکرده‌اند.

یکی دیگر از پرستاران معترض نیز با بیان اینکه ما به عنوان نیروهای شرکتی از 18 اسفند کار خود را آغاز کردیم، افزود: آزمون را داده و گزینش شدیم و تمام کارهایی که برای استخدام پیمانی و رسمی نیاز است را انجام دادیم اما چند ساعت مانده به آزمون از طریق پیامک به ما اعلام شد که شما را به عنوان شرکتی استخدام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ما بر اساس وعده‌ حقوق و مزایای نیروهای پیمانی، بر سر کار حاضر شدیم، بیان داشت: تمام قوانینی که گفتند اجرا نکردند.

وی با بیان اینکه همه ما 192 ساعت موظفی در بیمارستان‌ها گذرانده و مرخصی نداریم، بیان داشت: اگر هم مرخصی داشته باشیم باید نیروی جایگزین داشته باشیم که این امر شدنی نیست.

این بانوی پرستار گفت: به ما گفته‌اند نمی‌توانیم از مزایایی چون مرخصی استعلاجی، مرخصی زایمان، تشویقی، بهره‌وری و... استفاده کنیم، حتی بیمه هم بعد از پیگیری بسیار قرار شد واریز شود.

با وجود اینکه پرستاران معترض چندین ساعت منتظر حضور مسئولان بودند نتوانستند، آنها را ملاقات کنند و پیگیری این امر به رسانه‌ها واگذار کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha