معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، گفت: در راستای استفاده از نان صنعتی در میان خانوارهای ایرانی، بزرگترین کار اقدام به شناسنامه‌دار کردن نان است.

علیرضا کریمی در گفتگو با مهر در کرج اظهار داشت: در حال حاضر در کشور تنها نان‌های صنعتی دارای شناسنامه‌ هستند و باید با شناسنامه‌دار کردن نان، فرهنگ استفاده از نان صنعتی را در میان خانوارهای ایرانی ترویج داد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بخش تولید نان صنعتی، بیشتر،نان حجیم تولید می‌شود که سبک بوده و خاصیت زودهضمی دارد اما ذائقه‌ی مردم ایران بیشتر به سمت استفاده از نان صاف و Flat است و کارخانه‌های نان صنعتی باید نان مسطح تولید کنند که با ذائقه‌ی مردم کشور سازگارتر است.

کریمی یکی از عوامل پائین بودن درصد استفاده از نان‌های صنعتی درمیان خانواده‌های ایرانی را نبود تناسب میان نان‌های صنعتی موجود با غذاهای ایرانی دانست و عنوان کرد: نان صنعتی باید متناسب با ذائقه‌ی مردم و غذاهای خاص محلی و ملی تولید شود تا میزان استفاده از آن در کشور افزایش یابد.

وی یادآور شد: علاوه بر فرهنگ سازی در استفاده از نان صنعتی توجه به صنایع بسته بندی و بسته بندیهای کاملا بهداشتی نیز در ترغیب مردم در استفاده از نانهای صنعتی موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha