رییس بیمارستان امام خمینی (ره) گفت :برای اولین بار در کشور پودر استخوانی برای استفاده در دندانپزشکی و جراحی های پزشکی توسط محققان این بیمارستان تولید شد.

دکتر محمد رستمیان در حاشیه برگزاری مراسم هفتادمین سالروز تاسیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران افزود: این پودر استخوانی ماده ای است که می تواند در جراحی ها جایگزین استخوان شود.
وی با اشاره به اینکه تاکنون این پودر به کشور وارد می شد و هزینه های هنگفتی را در بر می گرفت ، اظهار داشت :در حال حاضر در برخی از واحدهای دندانپزشکی و جراحی ها از این پودر استفاده می شود و دیگر نیازی به وارد کردن آن نیست .
رستمیان در ادامه به رونمایی از کتاب فعالیتهای 70ساله بیمارستان امام خمینی"ره" اشاره کرد و گفت : در این کتاب به رویدادها و عملکرد بیمارستان از زمان تاسیس تاکنون پرداخته شده است .
به گزارش ایرنا این کتاب امروز در بیمارستان امام خمینی "ره" رونمایی شد.
وی با بیان اینکه بیمارستان امام خمینی"ره" در سال 1357یک نفر فوق تخصص داشت ، افزود: در حال حاضر از مجموع یک هزار و 200فوق تخصص در کشور ، 42نفر آن در این بیمارستان مشغول به کار هستند.
به گفته رستمیان، این بیمارستان تنها مرکزی است که اکثر پیوندهای استخوانی در آن انجام می شود.
مراسم هفتادمین سال تاسیس بیمارستان امام خمینی (ره) بعداز ظهر روز دوشنبه با حضور جمعی از پزشکان و پرسنل این بیمارستان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha