چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 149430

رئیس شبکه هپاتیت ایران با بیان این مطلب که کشور ما جزو کشورهای کم‌شیوع در زمینه بیماری هپاتیت C تلقی می‌شود، گفت: هدفگذاری ما این است که تا سال ۲۰۳۵ دیگر مبتلا به هپاتیت C در کشور نداشته باشیم.

سلامت نیوز: رئیس شبکه هپاتیت ایران با بیان این مطلب که کشور ما جزو کشورهای کم‌شیوع در زمینه بیماری هپاتیت C تلقی می‌شود، گفت: هدفگذاری ما این است که تا سال ۲۰۳۵ دیگر مبتلا به هپاتیت C در کشور نداشته باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سید موید علویان در حاشیه برگزاری ششمین کنگره بین‌المللی هپاتیت تهران که در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، افزود: شبکه هپاتیت ایران اقدامات موثری را در راستای آگاه‌سازی و آموزش افراد در خطر ابتلا به هپاتیت انجام داده است.

وی از دندانپزشکان، پرستاران و آرایشگران به عنوان اقشاری نام برد که بیشتر در معرض خطر ابتلا به هپاتیت هستند، گفت: خوشبختانه در زمینه هپاتیت B تمامی داروهای موجود در دنیا در کشورمان نیز وجود دارد و تحت پوشش بیمه است.

رئیس شبکه هپاتیت ایران با اعلام اینکه درمان هپاتیت C تا ۹۸ درصد در کشور امکانپذیر شده است، افزود: شبکه هپاتیت ایران و وزارت بهداشت تلاش دارند تا داروهای جدید را در دسترس بیماران قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha