سلامت نیوز:مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، با بیان اینکه مرگ مادرباردار برای وزارت بهداشت بسیار مهم است و از هیچ قصوری نمی‌گذرد، از اعزام یک تیم ویژه پزشکی به قروه برای رسیدگی به پرونده مرگ روژین میهمی مادر باردار قروه ای خبر داد.


دکتر سجاد رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، از اعزام یک تیم پزشکی شامل متخصص بیهوشی، متخصص زنان و یک کار‌شناس برای بررسی و بازرسی مرگ مادر باردار قروه‌ای خبر داد و اظهار کرد: در اوایل هفته آینده این تیم سه نفره به قروه خواهند رفت.


مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ادامه داد: وقتی همراه بیمار به همه چیز از جمله نحوه زایمان و عمل جراحی مشکوک است، ایجاب می‌کند که همکاران ما در وزارت بهداشت برای بررسی بیشتر و آرامش به همراه بیمار در منطقه حضور یابند تا با بررسی بیشتر از وی رفع شبهه شود.


وی افزود: وزارت بهداشت در حال پیگیری جدی این ماجراست و قطعا رسیدگی به شکایت و خواسته همراه بیمار در اولویت وزارت بهداشت است.

مشاور وزیر بهداشت تاکید کرد: مرگ مادر باردار برای وزارت بهداشت بسیار مهم است و از هیچگونه قصور پزشکی در این زمینه نمی‌گذرد. برهمین اساس هرگونه شبهه و اعتراضی از سوی همراه بیمار صورت گیرد، ‌وزارت بهداشت موظف است به این شکایت رسیدگی کند و وزارت بهداشت هیچگونه گذشتی نسبت به پزشکان در بروز مرگ مادر باردار نشان نخواهد داد و حتی اگر مرگ به صورت طبیعی اتفاق افتاده باشد، باز هم وزارت بهداشت دلایل آن را نیز اعلام خواهد کرد.
پس از اعلام گزارش اولیه مرگ مادر باردار قروه‌ای جوابیه ای با امضای سید محی الدین سجادی، مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ارسال شد و در آن اعلام شده بود که مرگ مادرباردار بر اثر آمبولی ریوی اتفاق افتاده است.


اما یونس سعیدی همسر روژین این موضوع را نمی‌پذیرد و دلایلی هم برای اثبات ادعای خود مطرح می‌کند که در پیگیری‌های قضایی‌اش اعلام خواهد کرد.
وی گفت: جلساتی که در این رابطه برگزار شده بدون حضور من و یا نماینده ای از سوی من برگزار شده است و هیچ کسی در این جلسه نبوده که از من دفاع یا مدارک مرا ارائه دهد لذا نتایج به دست آمده با مدارک و اسنادی و مشاوره‌های که اینجانب در دست دارم تناقض دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha