با وجودیکه جلساتی هم با هنرمندان برای دغدغه های آنان درباره بیماری سرطان داشتند آیا در میان آنان هنرمندان و تهیه کنندگانی نبود که بتواند به موضوعات مورد نظر وزارتخانه بپردازد؟ یا اینکه آن جلسات هم از آن دست جلسات فرمالیته برای خاموش کردن صدای هنرمندان و فعالین هنری بود.

وزارت بهداشت وارد صحنه فیلم سازی و تهیه کنندگی میشود!

سلامت نیوز:سید محمد هادی ایازی قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی در اجلاس مدیران روابط عموی دانشگاههای علوم پزشكی كشور، سازمان‌های تابعه و مسئولین روابط عمومی معاونت های ستاد مركزی که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد با بیان اینکه :« که کوچکترین اشتباه شما در رسانه ها بسیار بزرگ جلوه داده می شود»  خاستار بازتاب اقدامات مثبتی که در سطح دانشگاهها انجام می پذیرد شد.

وی گفت: در حالی که می توان به عنوان یک فرصت از مشارکت آنها و جذب نیروهای مردمی در نظام سلامت استفاده کرد.

ایازی ضمن انتقاد از کمبود سازمانهای مردم نهاد در کشور و اینکه در تمام بدنه دولت و در نظام سلامت این مشکل وجود دارد که نتوانسته ایم از ظرفیت سازمان های مردم نهاد به خوبی استفاده کنیم و به آن به دید بک تهدید نگاه می شود گفت :« در حال حاضر در کشور 529، سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت (NGO) داریم که در مقایسه با کشور آلمان که 1 میلیون سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت (NGO) دارد نشان دهنده عدم توجه به این بخش مهم است.

ایازی در حالی این از عدم استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد انتقاد میکند که همزمان از تاسیس موسسه آوای هنر سلامت پرده بر میدارد و میگوید : این موسسه از این هفته فعالیت خود را آغاز کرده است و بنا داریم سریال 90 قسمتی پرستاران، مستند 100 قسمتی خیرین و پزشکان خیر و نیز تولید آثار پویانمایی با رویکرد فرهنگ سازی را به اجرا در بیاوریم.

این سوال مطرح است که چرا با وجود دانستن این موضوع که انجمنها بازوی قدرتمند دولت هستند و میتوانند خیلی از کارهایی که دولت در پیچ و خم بروکراسی های اداری به فراموشی میسپارد را انجام دهند باز هم وزارت بهداشت خود اقدام به ایجاد موسسه ای میکند که فیلم و سریال بسازد در حالیکه موسسات حرفه ای بسیاری در سطح کشور وجود دارد که میتواند به این مهم بپردازد بدون اینکه وزارت بهداشت درگیر اجرائیات آن شود و خروجی آن هم به مراتب تاثیر گذار تر و مورد پسندتر واقع گردد.

با وجودیکه جلساتی هم با هنرمندان برای دغدغه های آنان درباره بیماری سرطان داشتند آیا در میان آنان  هنرمندان و تهیه کنندگانی نبود که بتواند به موضوعات مورد نظر وزارتخانه بپردازد؟ یا اینکه آن جلسات هم از آن دست جلسات فرمالیته برای خاموش کردن صدای هنرمندان و فعالین هنری بود.

هرچند رویکرد وزارت بهداشت در مواجه با سریال در حاشیه که خارج از مجموعه وزارت بهداشت تهیه شده بود هنوز مورد انتقاد بسیاری از فعالین عرصه رسانه است اما باید صبر کرد و  دید که خروجی تاسیس چنین موسساتی چیست ؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علیزاده ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    سلام،متاسفانه بر خلاف فرمایشات وزیر محترم این کار انجام میشه.واقعا برای وزارت بهداشت متاسفم.من طرحی رو بردم به وزارت بهداشت اما درگیر همین جریان شد،معلوم شد که حالا طرحهای تایید نشده ما سر از کجا دراورد.وزارت بهداشت قبل از اجرای طرح تحول سلامت ابتدا باید این طرح رو داخل خودش اجرا میکرد.واقعا ما باید از کجا پیگیری کنیم؟