سلامت نیوز:دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، تمام ادارات و مدارس آموزش و پرورش موظف به ثبت‌نام از همه دانش‌آموزان افغانستانی دارا یا فاقد کارت هویت در ایران هستند.


مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با  فارس، در خصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس ایران، اظهار داشت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، تمام ادارات و مدارس آموزش و پرورش موظف به ثبت‌نام از همه دانش‌آموزان افغانستانی هستند و هیچ دلیلی از جمله نداشتن کارت هویت نباید مانع ثبت‌نام آنها در مدارس شود.

وی ادامه داد: متأسفانه در سال‌های اخیر تعدادی از دانش‌آموزان افغانستانی به دلایل مختلفی که فاقد کارت هویت هستند از حضور در مدارس رسمی محروم بوده‌اند و به صورت غیررسمی تحصیل می‌کردند و این امر آسیب‌هایی به آنها وارد کرده است که با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، این مشکل نیز مرتفع خواهد شد.

نوید ادهم افزود: این دستور از شروع سال تحصیلی جدید اعمال می‌شود و اصل بر این است که افراد کارت هویت در ایران داشته باشند و حضور آنها رسمی بوده و مورد تأیید مراجع ذیصلاح باشد؛ اما اگر به هر دلیلی فردی موفق به اخذ کارت نشد، ثبت‌نام از آن فرد به عمل می‌آید و فرایند شناسایی و تأیید هویت او توسط مراجع دیگر انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha