چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 149477

سلامت نیوز:دبیر علمی هفتمین کنگره سالیانه تازه‌های تشخیص و درمان سرطان کولورکتال، سرطان کولورکتال را شایع‌ترین سرطان پس از سرطان پستان در زنان کشور خواند.

به گزارش ایسنا دکتر مهدی عقیلی در هفتمین کنگره سالیانه تازه‌های تشخیص و درمان سرطان کولورکتال که در مرکز تصویربرداری بیمارستان امام (ره) برگزار شد، گفت: در ایران سرطان کولورکتال چهارمین سرطان شایع در مردان است و با توجه به اینکه این بیماری قابل درمان است با غربالگری خوب و مناسب در مراحل اولیه ابتلا، می‌توان از پیشرف آن جلوگیری کرد.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: متخصصان متعددی در این زمینه فعالیت می‌کنند که این کنگره سعی دارد به عنوان کانون هم اندیشی سرطان کولورکتال مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره)، بتواند نتیجه بهتری برای درمان آنها به دست آورد.

در ادامه، دکتر محمد بابایی، دبیر اجرایی این کنگره هدف از برگزاری کنگره را رواج برخورد چند تخصصی در زمینه سرطان کولورکتال دانست و افزود: این کنگره از تابستان سال 87 با مشارکت خودجوش و جمعی از اعضا هیات علمی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) از گروه‌های جراحی، رادیوتراپی آنکولوژی، هماتولوژی آنکولوژی، رادیولوژی، پاتولوژی و گوارش برگزار می‌شود که تازه‌های تشخیصی و درمانی این سرطان با رویکرد تخصصی در قالب سخنرانی و پانل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دبیر اجرایی هفتمین کنگره خاطر نشان کرد: امسال نسبت به سال‌های گذشته فراخوان مقالات و طرح‌های تحقیقاتی در رابطه با این بیماری انجام شده است. این کنگره دارای 55 امتیاز بازآموزی است و از میان مقالات و طرح‌های تحقیقاتی رسیده، به مقالات برتر جایزه تعلق می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha