سلامت نیوز:معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر گفت: امیدواریم با برگزاری همایش‌های علمی چون جراحی جنگ، روند ساماندهی تیم‌ها در ابعاد درمانی و روانی بهبود پیدا کند تا در همه استان‌ها تیم‌های آماده داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدرضا رئیس‌کرمی در سمینار جراحی در جنگ با اشاره به این که در منطقه‌ای قرار داریم که اقصی نقاط آن درگیر جنگ‌های متعدد است، گفت: خدا را شاکریم که کشورمان در امنیت قرار دارد و لذا باید در این زمینه برای کمک به کشورهای منطقه و همچنین آمادگی در برابر مقابله با حوادث احتمالی در کشور آماده باشیم.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های آموزشی متعدد در زمینه افزایش آمادگی واحدها و نیروهای انسانی، افزود: به علاوه امیدواریم از این پس با همکاری جامعه جراحان و کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ بتوانیم تیم‌های قوی‌تر و آماده‌تر از قبل تشکیل دهیم.

سیاوش صحت، دبیر علمی جامعه جراحان ایران هم در این زمینه با اشاره به موقعیت جغرافیایی کشورمان، گفت: آنچه اکنون مساله آزاردهنده و قابل توجه برای ایران محسوب می‌شود، تهدید زلزله است و لذا باید برای این منظور همواره آماده باشیم.

بنابر اعلام اداره‌کل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر، وی با اشاره به این که در زلزله بم به علت سوانح جمعی، تجربه کم نیروی انسانی و فاصله زیاد شهرها نسبت به یکدیگر، در رسیدگی به آسیب دیدگان با مشکل مواجه شدیم، اظهار کرد: با توجه به این تجربه، باید همه تلاش خود را در تجهیز نیروها و بهره‌مندی از بیمارستان صحرایی به‌ منظور کمک رسانی سریع به آسیب‌دیدگان در مواقع لزوم به‌کار بندیم؛ به طوری‌که در سه ساعت خدمات به مناطق آسیب دیده انجام شود و همچنین آمبولانس مجهز نیز می‌تواند کمک رسانی را سرعت بخشد.

وی تصریح کرد: این مهم می‌تواند مقدمه‌ای برای ایجاد یک سیستم و مدیریت واحد باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha