براساس یافته‌های محققان كشورمان، انجام تکنیک های آرام بخش مدیتیشن باعث بهبود عملکرد سیستم دفاعی مبتلایان به ایدز می شود.

این پژوهش توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با هدف بررسی تأثیر تکنیک های آرامش بخش مدیتیشن و در ادامه تحقیقات پژوهشگران آمریکایی که برنامه پژوهشی کاهش دهنده استرس موسوم به مدیتیشن مراقبه‌ای داشته‌اند صورت گرفته است.

به گفته این پژوهشگران، مدیتیشن یکی از درمان های پیشرفته امروزی به شمار می رود كه بر اساس مطالعات انجام شده می تواند در كمك به درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر باشد.

مدیتیشن یعنی تجربه حالتی که در آن مغز و ذهن، با همه شلوغی ها و فعالیت های آن و با همه تجربه های انباشته در آن، مطلقاً آرام می گیرد. نه این که به زور وادار به آرام گرفتن شده باشد چرا که هنگامی که مغز و ذهن وادار به آرامش شود جنگ و دوگانگی بروز می‌كند.

به گزارش ایسنا، نتایج این پژوهش نشان داد که انجام این حرکات تأثیر سودمند روی سیستم ایمنی بدن فرد می گذارد و موجب عملکرد بهتر سیستم دفاعی بیماران مبتلا به ایدز می شود.

محققان این مطالعه در پایان استفاده از تکنیک های آرام بخش مدیتیشن را به عنوان یک شیوه ارزان و مطلوب جهت كمك به مقابله با بیماری لاعلاج ایدز توصیه می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha