مدیركل هواشناسی فارس گفت: آلودگی هوای شیراز و برخی شهرستان‌های استان فارس كه از عصر جمعه با غلظت بالای گرد و خاك همراه بود از وضعیت هشدار خارج شد و در حال بهبود است.

آلودگی هوای خاك آلود شیراز از وضعیت هشدار خارج شد
عبدالكریم جامع یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امروز وضعیت آلودگی هوا و گرد وغبار موجود در هوای شیراز ادامه داشته باشد.

به گفته وی، با شدت گرفتن وزش باد از صبح یكشنبه، كم كم از شدت غلظت و آلودگی هوای غبارآلود كاسته می‌شود كه احتمال دارد این گرد و غبار به صورت كم شدت تر تا عصر امروز ادامه یابد.

جامع گفت: ازنظر آلودگی، میزان "پی‌اس‌آی" (از شاخص‌های آلودگی) هم اكنون زیر ‪ ۱۰۰‬است كه متوسط آن بین ‪ ۱۰۰‬تا ‪ ۱۵۰‬در شرایط عادی خوب تلقی می‌شود.

وی افزود:روز گذشته به دلیل غلظت و آلودگی هوا دید افقی ما در هواشناسی یك هزارمتر بود كه امروز باكاهش میزان‌آلودگی به پنج‌هزار متر افزایش یافته است.

هوای همراه با گرد و خاك كه گفته شد از شمال كشورهای عربستان‌وعراق بلند شده و برخی استان‌های جنوبی كشور را فراگرفت، از عصرجمعه بالای آسمان استان فارس نمایان شدكه‌مشكلاتی رابرای شهروندان به‌ویژه‌بیماران‌تنگی نفس، سالمندان و كودكان ایجاد كرد.

آخرین آمار روز گذشته اورژانس استان‌فارس حكایت داشت كه در اثر این هوای آلوده یك نفر بیمار تنفسی از اهالی بخش كوار از توابع شیراز فوت كرد و آمار مراجعان بیماران تنگی نفس به اورژانس به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha