پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 149546

معاون درمان وزارت بهداشت، درباره نحوه انتقال شکایات مردم از کم‌کاری پزشکان در زمینه معاینه بیماران، توضیحاتی ارائه داد.

تشریح نحوه شکایت از کم کاری پزشکان در معاینه بیماران

سلامت نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت، درباره نحوه انتقال شکایات مردم از کم‌کاری پزشکان در زمینه معاینه بیماران، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمد آقاجانی در حاشیه چهارمین همایش کشوری ارتقای مدیریت اطلاعات سلامت، گفت: ما در بحث استقرار نظام ملی درمان بیماری‌ها خصوصا بیماری‌های مهلک و اصلی که بیش از ۷۵درصد علت مرگ و میر در کشور را تشکیل می‌دهند، در حال برنامه‌ریزی هستیم.

وی افزود: برای درمان سکته‌های قلبی، مغزی، حوادث ترافیکی و سرطان‌ها به عنوان چهار علت اصلی مرگ و میر و همچنین تدوین الگوی ملی تشخیص درست، زودرس و به موقع و درمان کامل و جامع برای بیماری‌ها در حال برنامه‌ریزی هستیم.

وی درباره زمان استاندارد ویزیت پزشکان گفت: استاندارد ویزیت در مصوبه تعرفه سال ۹۴ هیات وزیران برای تعرفه‌های خدمات پزشکی آمده است.

این استاندارد برای ویزیت پزشکان عمومی ۱۵دقیقه، پزشکان متخصص ۲۰دقیقه، پزشکان فوق تخصص ۲۵دقیقه و برای روانپزشکان نیز ۳۰دقیقه است که به همه مراکز درمانی ابلاغ شده است.

وی درباره نحوه انتقال شکایات درباره کم‌کاری پزشکان در زمینه معاینه بیماران گفت: این حق برای مردم وجود دارد و اگر حس می‌کنند که کم توجهی شده است و پزشک به اندازه کافی برای تشخیص و معاینه وقت کافی نگذاشته است، از طریق سازمان نظام پزشکی و معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی قابل پیگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha