معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش‌وپرورش در ارتباط با دستگیری‌های اخیر معلمان گفت: نامه‌ای درخصوص عفو این عزیزان نوشته شده و این نامه از طرف وزیر به قوه قضاییه ارسال شده است‌.

سلامت نیوز: معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش‌وپرورش در ارتباط با دستگیری‌های اخیر معلمان گفت: نامه‌ای درخصوص عفو این عزیزان نوشته شده و این نامه از طرف وزیر به قوه قضاییه ارسال شده است‌.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی ناصری‌زنجانی در پاسخ به این سوال که در شرایطی که اعتراض معلمان در اوج خود قرار دارد، آیا این بازداشت‌ها فضا را بیشتر متشنج نمی‌کند گفت: این معلمان از سال‌های قبل حکم داشته‌اند و در حال حاضر اجرا شده اما باید دوستان تدبیر و وقت دیگری را برای بازداشت‌ها انتخاب می‌کردند‌. ناصری‌زنجانی در ادامه تاکید کرد: وزیر آموزش‌وپرورش و همکاران در حال تلاش هستند که اقدامی در راستای آزادی معلمان عزیز انجام شود‌.

وی همچنین درباره تجمعات اخیر فرهنگیان در اعتراض به وضیعت معیشتی خود و ابراز نارضایتی از پرداخت حقوق و تبعیض با سایر کارمندان دولت گفت: ما معلمان را تحریک یا تشویق به اعتراض نمی‌کنیم‌. اگر کسی حرف حق بزند، نمی‌توانیم بگوییم چرا حرف زدی؟ ما به تجمع‌کنندگان حق می‌دهیم‌. معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از فرهنگیان انتظار داریم و می‌خواهیم به امکانات و محدودیت‌های کل کشور توجه کنند، تصریح کرد: گاهی بیش از این کشش نیست‌.

ناصری‌زنجانی اضافه کرد: در حد توان همه در تلاش هستند فرق میان حقوق معلمان و سایر کارمندان از بین برود. دولت هم همیشه همراه ما بوده و کمک کرده است‌. همه ما تلاش می‌کنیم و هیچ کوتاهی وجود ندارد‌. وی با تاکید بر اینکه معتقدیم نباید کارهایی که برای معلمان انجام می‌شود را رسانه‌ای کرد، گفت: آموزش‌وپرورش تاکنون اقدامات و فعالیت‌هایی را برای معلمان انجام داده که خود معلمان از آن اطلاع دارند‌. هم افتخار این دنیا و هم آخرت ماست که بتوانیم به معلمان کمک کنیم‌.

گفتنی است علاوه بر اینکه اخیرا علی‌اکبر باغانی، نایب‌رییس کانون صنفی معلمان ایران (دوشنبه ۴ خرداد) و علیرضا ‌هاشمی، دبیرکل سازمان معلمان ایران (۳۰ فروردین) بازداشت شده‌اند، معلمان دیگری از جمله رسول بداقی از سال ۸۵ به دلیل فعالیت‌های صنفی زندانی شده‌اند‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha