معاون درمان وزارت بهداشت، با بیان اینکه موضوعات مرتبط با سلامت مردم به راحتی می تواند به یک بحران اجتماعی تبدیل شود افزود: با اطلاع رسانی به موقع می توان از بروز چنین بحران هایی جلوگیری کرد.

سلامت نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت، با بیان اینکه موضوعات مرتبط با سلامت مردم به راحتی می تواند به یک بحران اجتماعی تبدیل شود افزود: با اطلاع رسانی به موقع می توان از بروز چنین بحران هایی جلوگیری کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمد آقاجانی در دومین روز از اجلاس مدیران روابط عموی دانشگاههای علوم پزشكی كشور، خاطر نشان کرد: مهمترین اقدام دولت یازدهم، طرح تحول نظام سلامت بود که نیاز است این نهال نوپا محافظت شود چرا که استمرار آن نیاز به حمایت و کارهای طاقت فرسا دارد.

وی تصریح کرد: طرح ارتقاء کیفیت هتلینگ بیمارستان های دولتی برنامه ای است که شاید ساده به نظر بیاید اما این طرح، بزرگترین پروژه بازسازی در تاریخ کشور است که در آن ۳ میلیون متر مربع فضا احداث و نوسازی می شوند که تا کنون ۲ میلیون متر مربع انجام شده و ۱ میلیون متر مربع در سال جاری در حال انجام و با پیشرفت های مناسب ۱ میلیون متر مربع دیگر نیز در سال جاری به آن اضافه می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: در قالب این طرح فضای مطلوب برای بیماران و نیز همراهان آنها ایجاد می شود که از آثار مثبت این طرح در رسانه ها کمتر گفته شده است و ما انتظار داریم روند اطلاع رسانی در این باره بهتر شود.

وی از روابط عمومی ها به عنوان سفیران وزارت بهداشت و دولت یاد کرد و افزود: امیدواریم خبرهای مثبت بیشتری به مردم برسد و شاهد ایفای نقش موثر تر نسبت به گذشته باشیم و از طرف دیگر روابط عمومی ها نیز گوش شنوایی برای انتقال پیام مردم به وزارت بهداشت باشند.

آقاجانی تاکید کرد: دانش تندرستی مردم در حال افزایش است که بخش زیادی از این فرهنگ سازی مربوط به تلاش های رسانه ها است.

معاون وزیر بهداشت، گفت: در سال جاری برنامه های خوب و جذابی در معاونت درمان داریم که یکی از مهمترین آنها کنترل و درمان ۴ بیماری (سکته مغزی، سکته قلبی، حوادث ترافیکی و سرطان) است که بیش از ۷۵ درصد از مرگ و میر را تشکیل می دهند.

وی گفت: در اجرای کنترل این ۴ بیماری، اطلاع رسانی و ارتقاء دانش تندرستی و فرهنگ عمومی نقش محوری دارد چرا که در بسیاری از موارد تأخیر در مراجعه به مراکز درمانی می تواند اثرات نا گواری را به دنبال داشته باشد.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: به بهانه کامل نبودن زیرساخت ها و نظام های ارائه خدمات نمی توانستیم بیش از این در اجرای طرح تحول نظام سلامت تعلل کنیم چرا که حفاظت مالی از بیماران هدف اصلی اجرای این طرح بود.

آقاجانی به احداث ۲۵۲ کلینیک ویژه به صورت پلی کلینیک و ۶ هزار و ۶۰۰ مطب جدید در سال جاری اشاره کرد و گفت: در این زمینه اعتبارات و دستورالعمل های لازم به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شده است و مردم در دریافت خدمات سرپایی نیز مانند خدمات بستری، پرداخت ناچیزی خواهند داشت.

وی با قدردانی از وزیر بهداشت یادآور شد: وزیر بهداشت با مردم و رسانه ها صادقانه رفتار کرده است که می تواند الگویی برای مدیران باشد.

آقاجانی ابراز کرد: در برخورد با منتقدین باید همواره با سعه صدر و پاسخ های علمی از انتقادهای صحیح و سازنده استقبال کرد در این زمینه ۱۷ سوال از سوی یک تشکل دانشجویی در باره طرح تحول سلامت مطرح شد که با دقت تمام توانستیم به تمامی این سوالات و ابهامات پاسخ دهیم.

وی با بیان اینکه توجه دولت به بخش دانشگاهی توانست باعث استقبال پزشکان از طرح تمام وقت شود یادآور شد: به عنوان نمونه تنها در استان قم تا پیش از اجرای این برنامه، ۴۰ متخصص تمام وقت در دانشگاه ها حضور داشتند که در حال حاضر اعضای هیأت علمی تمام وقت در این دانشگاه، به ۳۰۰ نفر رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha