چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۷
کد خبر: 14959

یک متخصص گوارش استفاده از چای پرنگ ، قهوه ، نوشابه های گازادر و غذاهای خمیری مثل سوسیس و کالباس را در ایجاد سوزش سر معده موثر دانست.

دکتر امیر حسین فقیهی در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز، اظهار داشت:ترش کردن معده به دلیل گسترش الگوی غذایی غربی  از جمله استفاده از فست فودها در کشور ما رو به افزایش است که این مساله در کنار افزایش چاقی و اضافه وزن به گسترش این عارضه در ایرانیان دامن زده است.

وی افزود: دریچه ای بین مری و معده وجود دارد  که  وقتی غذا به معده می رسد،  این دریچه باز شده و اجازه می دهد که غذا وارد و با آمیختن با شیره معده در هضم غذا تاثیر بگذارد. خیلی از مواد غذایی باعث می شود این دریچه شل شده و مواد اسیدی را به بالا پس بزند.

این متخصص گوارش و کبد گفت: ترش کردن معده را می توان به عنوان یکی از نشانه های سوهاضمه دانست که به ویژه در افراد بالای 50 سال بیشتر مشاهده می شود . همچنین افراد چاق و زنان باردار به دلایل ویژگیهای جسمانی ، بیشتر در معرض این عارضه قرار دارند که در افراد چاق با کاهش وزن و در زنان باردار با ختم حاملگی این مشکل حل می شود.

وی برای مقابله با این عارضه توصیه کرد: بعد از خوردن غذا سریع نخوابید ، شام سبک بخورید ، دیر وقت شام نخورید ، کمربندها را سفت نبندید و از سیگار و چای پر رنگ استفاده نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha