یک متخصص گوش، حلق و بینی با بیان اینکه عوامل زمینه‌ساز مشخصی در ابتلا به پیرگوشی وجود ندارد، اظهار کرد: این عارضه با بالارفتن سن در برخی افراد بروز می‌کند و ابتلای آن در مردان بیش از زنان است.

گوش‌های مردان بیشتر از زنان پیر می‌شود!

سلامت نیوز:یک متخصص گوش، حلق و بینی با بیان اینکه عوامل زمینه‌ساز مشخصی در ابتلا به پیرگوشی وجود ندارد، اظهار کرد: این عارضه با بالارفتن سن در برخی افراد بروز می‌کند و ابتلای آن در مردان بیش از زنان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر خسرو ایرانفر تصریح کرد: حدس زده می‌شود که عواملی مانند فعالیت شغلی در محیط‌های پر سر و صدا و وجود برخی بیماری‌ها از جمله دیابت یا عفونت‌های گوش در افزایش بروز این عارضه دخیل باشند.

وی به پیرشدن اعضای بدن با افزایش سن اشاره کرد و افزود: قطعا گوش به عنوان یک عضو بدن از این قاعده مستثنی نیست و با افزایش سن افراد، گوش نیز مانند پوست، چشم و سایر اعضای بدن انسان پیر می‌شود و در برخی افراد این عارضه خود را بیشتر نشان می‌دهد.

ایرانفر یکی از علائم پیرگوشی را تغییر آستانه و محدوده شنوایی افراد عنوان و اظهار کرد: این افراد صداهای معمولی را ضعیف می‌شنوند و برای همین باید با صدای بلند با آنها صحبت کرد و به محض اینکه صدا بالا می‌رود اذیت می‌شوند و از صدای بلند شکایت می‌کنند.

این متخصص گوش، حلق و بینی با بیان اینکه این عارضه به طور معمول در دهه‌های چهارم و پنجم زندگی افراد بروز پیدا می‌کند، گفت: درمان خاصی برای این عارضه وجود ندارد و فقط زمانی که تعاملات اجتماعی فرد در اثر وجود این عارضه دچار مشکل شود، استفاده از سمعک آن هم به‌صورت استفاده در دو گوش تجویز می‌شود.

ایرانفر اظهار کرد: نکته‌ای که در مورد پیرگوشی وجود دارد این است که باید مشخص شود کدام قسمت گوش درگیر شده زیرا بر حسب محل درگیری گوش، ممکن است با استفاده از سمعک باز هم برخی افراد صدا را ضعیف یا مبهم بشنوند.

این متخصص گوش، حلق و بینی با بیان اینکه خرید سمعک هزینه بالایی دارد، گفت: متاسفانه تهیه این وسیله مورد نیاز بسیاری از افراد کهنسال، تحت پوشش جدی بیمه قرار ندارد.


 گوش درد ، گوش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha