یک متخصص پوست گفت: استفاده از کرم‌های ضدآفتاب باعث تاخیر در روند پیر شدن پوست می‌شوند.

کرم‌های ضدآفتاب‌ پیر پوستی را به تاخیر می‌اندازند

سلامت نیوز:یک متخصص پوست گفت: استفاده از کرم‌های ضدآفتاب باعث تاخیر در روند پیر شدن پوست می‌شوند.

به گزارش  سلامت نیوز به نمقل از خبرگزاری  ایسنا، مهرداد ملک با تاکید بر لزوم استفاده از ضدآفتاب‌ها بویژه در فصل تابستان، گفت: استفاده از ضدآفتاب‌ها برای جلوگیری از آسیب‌های نور خورشید در همه فصول سال توصیه می‌شود، اما در فصل تابستان به دلیل بیشتر شدن طول روز و تغییر زاویه تابش خورشید استفاده از کرم‌های ضدآفتاب ضرورت بیشتری دارد.

این متخصص پوست، مو و زیبایی با تاکید بر لزوم استفاده مردان از کرم‌های ضدآفتاب گفت: همه افراد برای محافظت از پوست خود در برابر اشعه‌های مضر آفتاب باید ضد آفتاب استفاده کنند.

ملک با بیان اینکه استفاده از ضد آفتاب فقط یکبار در طول روز کافی نیست، گفت: افراد باید ضد آفتاب را هر 2 ساعت یکبار تجدید کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه ضدآفتاب مناسب برای هر فرد با توجه به شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی محل زندگی، شغل فرد و میزان قرارگیری او در معرض نور آفتاب و سایر فاکتورها متفاوت است، گفت: ضدآفتاب خوب برای هر فرد بسته به جنس پوست او متفاوت است و برای هر کسی نوع خاصی از ضدآفتاب‌ها توصیه می‌شود.

ملک با بیان اینکه عیار حفاظتی ضدآفتاب از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: در شرایط کلی و با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی کشور استفاده از کرم‌های ضدآفتاب با SPF 30 برای افراد مناسب است.

این متخصص پوست، مو و زیبایی با بیان اینکه کرم‌های ضدآفتاب خارجی و ایرانی مزیتی نسبت به هم ندارند، گفت: ضدآفتاب خوب باید بیشترین سازگاری را با پوست فرد داشته باشد.

وی سپس با اشاره به اینکه قرار گرفتن در معرض نور آفتاب آسیب‌های تجمعی برای پوست به همراه دارد، گفت: استفاده از ضدآفتاب‌ها علاوه بر اینکه تا حد زیادی مانع از بروز آسیب‌های پوستی ناشی از قرارگیری در معرض نورآفتاب می‌شود، نقش مهمی نیز در به تاخیر انداختن روند پیر شدن پوست دارد.

وی افزود: استفاده از کرم‌های ضد آفتاب همچنین مانع از مستعد شدن فرد نسبت به بروز برخی از بدخیمی‌های پوستی می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha