جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 149614

یک فوق تخصص گوارش و کبد گفت: رفلاکس به بازگشت محتویات معده به مری گفته می‌شود که در بیشتر موارد شامل محتویات اسیدی و در برخی موارد دیگر صفرایی است.

علایم رفلاکس و چگونگی بهبود آن

سلامت نیوز:یک فوق تخصص گوارش و کبد گفت: رفلاکس به بازگشت محتویات معده به مری گفته می‌شود که در بیشتر موارد شامل محتویات اسیدی و در برخی موارد دیگر صفرایی است.

به گزارش   سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاری ایسنا علی باستانی در خصوص علائم و چگونگی شناسایی رفلاکس معده اظهار کرد: سوزش سر دل و احساس ترش کردن از مهم‌ترین علائم این بیماری است.

وی افزود: در برخی موارد علامت‌های کمتر شایع، نظیر سوزش ناحیه گلو، گرفتگی صدا، درد قفسه سینه و احساس گیر کردن غذا نیز در بیماران مشاهده می‌شود.

باستانی تصریح کرد: نخوابیدن بلافاصله بعد از غذا خوردن، بلند بودن بالشت زیر سر، نخوردن برخی موادغذایی مانند چای، قهوه، عرق نعناع، نوشابه و غذاهای حجیم، نکاتی است که در بهبود این مشکل کمک می‌کند.

این فوق تخصص گوارش و کبد بالغین با بیان اینکه رفلاکس، بیماری بسیار خوش خیمی به حساب می‌آید، اضافه کرد: در بیشتر موارد با اطلاعات توضیح داده شده و درمان‌های ضد ترشح اسید معده، نظیر امپرازول، رانیتیدین و مشابه آن کنترل می‌شود.

وی ادامه داد: در برخی موارد مانند سنین بالای 50 سال، احساس گیر کردن غذا در مری، تهوع و استفراغ شدید، کاهش وزن و سابقه خانوادگی سرطان‌های گوارشی، بهتر است بیمار به فوق تخصص گوارش مراجعه کند تا در صورت لزوم، آندوسکوپی فوقانی برای وی انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha