جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 149616

طبق یک تحقیق جدید، چاق شدن یا اضافه وزن در دوران نوجوانی خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را در میانسالی دو برابر افزایش می دهد.

ارتباط چاقی در نوجوانی و سرطان روده بزرگ

سلامت نیوز:طبق یک تحقیق جدید، چاق شدن یا اضافه وزن در دوران نوجوانی خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را در میانسالی دو برابر افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، «الیزابت کانتور»، از دانشکده سلامت عمومی هاروارد آمریکا به همراه تیمش، وضعیت سلامت حدود ۲۴۰ هزار مرد سوئدی ۱۶ تا ۲۰ ساله را بین سال های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۶ میلادی مورد بررسی قرار دادند. اکثریت این افراد وزن طبیعی داشتند اما ۶.۵ درصد دچار اضافه وزن بوده و یک درصد چاق بودند. این افراد در طی ۳۵ سال به طور منظم از لحاظ بیماری های روده مورد بررسی قرار گرفتند.

افراد چاق ۲.۳۸ برابر بیشتر احتمال دارد به تومورهای سرطان روده مبتلا شوند. در حقیقت رابطه آشکاری بین چاقی دوران نوجوانی و خطر ابتلا به سرطان روده در سال‌های آتی زندگی وجود دارد و چاقی یکی از فاکتورهای خطرزا در بروز این نوع از سرطان است.

«صندوق تحقیقات سرطان جهان» رابطه بین سرطان و چاقی را قوی می ‌داند و سرطان روده را به عنوان سومین سرطان شایع در جهان معرفی کرده که هر سال یک میلیون و ۴۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به آن گزارش می‌شود. متخصصان تاکید دارند که مصرف گوشت قرمز فرآوری شده و چربی شکمی با خطر ابتلا به سرطان روده مرتبط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha