نایب رئیس کمسیون بهداشت مجلس گفت: کسری بودجه بهداشت و درمان تنها با خوب مدیریت کردن وزارت بهداشت حل شدنی است .

حسینعلی شهریاری درگفتگو با خبرنگار سلامت نیوز افزود: باوجودی که سهم بودجه  بهداشت ودرمان در سال آینده تنها دو درصد رشد داشته اما مشکلات مالی بخش بهداشت و درمان کشور با این افزایش قابل حل نیست و تنها به وسیله مدیریت صحیح وزارت بهداشت می توان بر مشکل کسری بودجه فائق آمد.

وی بیان داشت: نظارت بیشتر وزارت بهداشت بر عملکرد سیستم های بهداشتی کشور، اصلاح آئین نامه های و حضورفعال اعضای هیئت علمی و پزشکان در بیمارستان های دولتی از راهکارهای جبران کسری بودجه بخش بهداشت و درمان است.

نایب رئیس کمسیون بهداشت مجلس خاطرنشان کرد: افزایش بهره وری از خدمات پزشکان و فعال شدن بیمارستان های دولتی  از دیگر اقداماتی است که باید در راستای کسری بودجه انجام بگیرد.

وی اظهارداشت: دولت هنوز نتوانسته جاذبه ای برای بیماران در بخش بیمارستان های دولتی ایجاد کند و این درحالی که هشتاد درصد از اعمال بستری و جراحی بیماران در این بیمارستان ها انجام می گیرد.

شهریاری با بیان اینکه اعتبارات زیادی جذب بخش های خصوصی شده است اظهار داشت: ما هنوز در حوزه ارتباط با ارباب رجوع و پاسخگویی به نیازهای اولیه بیماران در بیمارستان های دولتی مشکل داریم  و بسیار ی از بیماران با معطلی زیادی  درمان می شوند و اکثر درمان ها به صورت صوری صورت می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha