جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: 149623

ابتکار: سختی کار محیط بانان تصویب شد

سلامت نیوز:معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:امروز چهارشنبه درجلسه هیات دولت، امتیاز کامل فوق العاده سختی شرایط کار محیط بانان به تصویب رسید.

معصومه ابتکار افزود: سقف فوق العاده سختی شرایط کار محیط بانان 3 هزار امتیاز است که امروز در جلسه هیات دولت مورد تایید اعضا قرار گرفت و به طور کامل به تصویب رسید که این مساله دربهبود دریافتی و معیشت محیط بانان تاثیر گذار خواهد بود.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا وی اظهار کرد: محیط بانان وظیفه حفاظت از 11 درصد خاک کشور را که جزو مناطق حفاظت شده است برعهده دارند که دراین راه سختی ها و مشقت های زیادی را متحمل می شوند.
وی تاکید کرد: در یک سال و نیم گذشته اقدامات زیادی برای بهبود وضعیت معیشتی و دریافتی محیط بانان در سازمان حفاظت محیط زیست صورت گرفته است که تصویب این فوق العاده یکی از این گام ها است که امیدواریم در بهبود معیشت محیط بانان تاثیر گذار باشد.
ابتکار گفت:محیط بانان همواره با خطرهای زیادی مانند درگیری مسلحانه، عبور از مسیرهای سخت، مناطق بیابانی،کوهستانی،مواد سمی،تله های انفجاری و آتش سروکار دارند، بنابراین حمایت از آنها جزو برنامه های اصلی سازمان حفاظت محیط زیست است.
وی به آموزش محیط بانان اشاره کرد و گفت: از ابتدای دولت یازدهم توجه ویژه ای به آموزش محیط بانان شده است، از این رو در سال 93 حدود 850 محیط بان دوره های آموزشی را گذراندند و این روند همچنان ادامه دارد.
معاون رییس جمهوری همچنین به اجرای درجه بندی محیط بانان اشاره کرد و افزود: در چند سال گذشته این روند متوقف شده بود اما در یک سال و نیم گذشته از سرگرفته شده است.
وی ادامه داد: محیط بانان بر اساس آیین نامه ستاد یگان حفاظت محیط زیست درجه بندی می شوند و بر این اساس می توانند سر محیط بان و یا رییس یک پارک ملی شوند که تاثیر زیادی در بهبود وضعیت دریافتی آنها خواهد داشت.
ابتکار افزود: تعیین و پرداخت حق الکشف به محیط بانان نیز در 2 سال اخیر از سر گرفته شده و بر این اساس هر محیط بانی که موفق به کشف جرمی شود، حق الکشف دریافت می کند.
وی گفت: تجهیز محیط بانان هم از دیگر اقداماتی است که انجام شده است، البته هنوز راه زیادی در پیش داریم اما تاکنون در حد توان موفق به تجهیز برخی محیط بانان به موتورسیلکت و خودروهای مخصوص شدیم، همچنین در برخی از مناطق حفاظت شده و پارک های ملی دوربین نصب شده است.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: استفاده از پهپاد برای حفاظت از مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست یکی دیگر از اقدامات این سازمان است که تاکنون در یکی از مناطق حفاظت شده به طور آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت که توسعه آن در دستور کار قرار دارد.
ابتکار ادامه داد: در ابتدای دولت یازدهم حکم اعدام هشت محیط بان صادر شده بود که با اقدامات صورت گرفته حکم 6 محیط بان لغو شده و برای آزادی دو محیط بان دیگر تلاش می کنیم.
معاون رییس جمهوری تاکید کرد: با تمام توان برای بهبود معیشت و دریافتی محیط بانان تلاش می کنیم زیرا این افراد با خطرات زیادی مواجه هستند، به عنوان مثال روز گذشته دو محیط بان در منطقه حفاظت شده موته اصفهان مورد اصابت گلوله متخلفان قرار گرفتند که یکی از آنها به صورت سرپایی مداوا و دیگری نیاز به جراحی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha