طی این عمل ، جراحان موفق شدند کلیه یک زن را از طریق واژن خارج نموده و به برادرزاده(مونث) بیمار او پیوند زنند.

به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،این نوع جراحی زمان نقاهت، درد  و زخم را کاهش می دهد.

این جراحی با موفقیت و سلامت هر دو نفر همراه بوده است. به گفته خانم جانسون(اهدا کننده کلیه) "این عمل را آسان تر از زایمان تجربه نمودم".

خارج کردن کلیه از را ه واژن قبلا برای بیرون آوردن کلیه های سرطان و یا غیر فعال انجام شده بود و یا بعضی از ارگانهای بیمار از طریق دهان و سایر راه های خروجی بدن انجام شده است. اما خارج کردن کلیه سالم برای اهدا از طریق واژن اولین بار است که صورت می گیرد.

این عمل تنها با ایجاد سه بریدگی بسیار کوچک روی شکم زن صورت گرفته است. این روش جدید شاید بتواند به عنوان مشوقی باشد برای سایر افراد سالم که با رغبت بیشتر و فارغ از ترس جراحی و عواقب آن اقدام به اهدای عضو کنند. در واقع مهم ترین مزیت این تکنیک جدید تجربه درد کمتر و دوره نقاهت کوتاه است.

تاکنون بیش از 300 مورد از این نوع جراحی ها در جهان انجام شده است که بیشتر آن مربوط به خارج کردن کیسه صفرا و یا آپاندیس از راه دهان، مقعده و یا واژن بوده است. البته مهم ترین نگرانی در مورد این روش جراحی عبور دادن عضو اهدایی از راه های آلوده  و انتقال آن به بیمار دیگری است که سیستم ایمنی چندان قوی ندارد که از نظر بعضی جراحان قرار دادن پوشش پلاستیکی در حفره شکمی مانع از انتقال آلودگی می شود. در ضمن این نوع جراحی خدشه ای به توانایی باروری زنان اهدا کننده وارد نخواهد کرد.

 لازم است بدانید که به موازات افزایش موارد ابتلا به دیابت و چاقی ، نیاز به اهدای کلیه نیز در حال افزایش است و ابداع این روش برای خارج کردن کلیه می تواند رغبت افراد را برای اهدای عضو افزایش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha