سلامت نیوز:معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر نسبت به افزایش اعتیاد در میان زنان ابراز نگرانی کرد و گفت: تعداد زنان معتاد از ۵ درصد به ۹ درصد رسیده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، پرویز افشار در حاشیه برنامه ورزش همگانی بهبودیافتگان کنگره 60 گفت:‌ امروز 2 هزار نفر از بهبودیافتگان دور هم جمع شدند تا ورزش همگانی را در رشته‌های مختلف انجام دهند.
وی ادامه داد:‌ تقریباً هر صبح جمعه این بهبودیافتگان گرد هم می‌آیند تا ورزش را که در سلامتی آنها مؤثر است، انجام دهند.
افشار با اشاره به اینکه امروز فینال مسابقات فوتبال و تنیس روی میز بهبودیافتگان برگزار می‌شود، گفت: کنگره 60 برنامه ورزشی مداومی را برای بهبودیافتگان خود ترتیب داده و به صورت حرفه‌ای ورزش را دنبال می‌کند، به طوری که چند قهرمان ملی و جهانی اکنون بهبودیافته کنگره 60 محسوب می‌شوند.
معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به سیاست اجتماعی‌سازی مبارزه با مواد مخدر، گفت: به همین منظور از توان حداکثری NGO ها استفاده می‌کنیم و آنها را نیز درصورت برون‌سپاری در اولویت قرار می‌دهیم.
وی با بیان اینکه هم اکنون 5 هزار و 700 مرکز درمان سرپایی در کشور وجود دارد، گفت: 95 درصد بار درمان اعتیاد، بر روی بخش خصوصی است و بخش دولتی تنها در 5 درصد امور حضور دارد.
افشار نسبت اعتیاد در مردان و زنان را 9 به 91 عنوان کرد و گفت:‌ 10 سال گذشته از تعداد معتادان ما تنها 5 درصد را زنان تشکیل می‌دادند، اما درحالی که تعداد کلی معتادان افزایش نیافته است، تعداد زنان معتاد ما از 5 درصد به 9 درصد رسیده است که این مسئله جای نگرانی دارد.
معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد علت این افزایش گفت: متأسفانه آرایشگاه‌ها نقش زیادی در این افزایش ایفا می‌کنند و با شعار زیبایی و تناسب اندام، مخدرهای حاوی آمفتامین را به زنان و دختران می‌دهند.
وی همچنین در رابطه با طبقه اجتماعی و سن معتادان گفت: اعتیاد سن مشخصی ندارد و همین طور برعکس آنچه که تصور می‌شود اعتیاد به حاشیه شهرها اختصاص دارد، اما باید گفت که از طبقات اجتماعی بالا نیز دچار اعتیاد می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha