جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 149638

ابهام در زمان برگزاری انتخابات نظام پرستاری

سلامت نیوز:با گذشت یک هفته از مهلت مقرر برای اعلام اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده چهارمین دوره انتخابات هیئت مدیره های نظام پرستاری سراسر کشور، هنوز این اسامی در تهران اعلام نشده است.به گزارش خبرنگار مهر، اسامی کاندیداهای تهران برای انتخابات هیئت مدیره نظام پرستاری هنوز اعلام نشده است. این در حالی است که دکتر مسعود فلاحی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پرستاری ابراز امیدواری کرده بود که نتایج نهایی تا آخر این هفته (پنج شنبه ۷ خرداد) مشخص شود. اما در تماس خبرنگار مهر با محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار و یکی از کاندیداهای این دوره از انتخابات نظام پرستاری، مشخص گردید که این اسامی هنوز اعلام نشده است.
دبیرکل خانه پرستار با گلایه و انتقاد از تاخیر در اعلام اسامی کاندیداهای این دوره از انتخابات نظام پرستاری در تهران، اظهارداشت: چنین موضوعی در طول برگزاری سه دوره قبلی انتخابات بی سابقه بوده است.
شریفی مقدم با بیان این مطلب که اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده در اغلب استان ها اعلام شده است، افزود: آنطور که بنده اطلاع دارم، فقط اسامی کاندیداهای تهران و خوزستان هنوز اعلام نشده است.
فریدون خیری جانشین رئیس ستاد اجرایی مرکزی چهارمین دوره انتخابات نظام پرستاری با تأکید بر اینکه حقوق کاندیداهای رد صلاحیت شده که اسامی آنها با تاخیر اعلام می شود، ضایع نخواهد شد، گفته است که این مسئله در مهلتی که در اختیار هیئت مرکزی نظارت است، جبران و مدیریت خواهد شد.
بر اساس جدول زمان بندی کاندیداهای رد صلاحیت شده از زمان اعلام اسامی داوطلبان تایید شده، ۵ روز فرصت خواهند داشت تا نسبت به رد صلاحیت خود اعتراض کنند و هیئت مرکزی نظارت نیز ۷ روز مهلت خواهد داشت تا به شکایات واصله در مهلت مقرر رسیدگی کند و تایید صلاحیت شدگان جدید را طی صورتجلسه به هیئت نظارت و اجرایی شهرستان اعلام نماید تا نسبت به انتشار آگهی اسامی آنان به فوریت اقدام شود.
به گفته دبیرکل خانه پرستار، تاخیر در اعلام اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده انتخابات نظام پرستاری، باعث می شود کسانی که رد صلاحیت شده اند، برای دفاع از حقوق خود دچار مشکل و محدودیت زمانی شوند و شاید حضور در انتخابات را از دست بدهند.
تغییر زمان برگزاری انتخابات
یعقوب جعفری رئیس شورای عالی نظام پرستاری، از تصویب تغییر زمان برگزاری چهارمین دوره انتخابات هیئت مدیره های نظام پرستاری خبر داده و گفته است که با توجه به پیشنهاد و درخواست تعدادی از اعضای هیئت مدیره های نظام پرستاری، پرستاران و اعضای شورای عالی نظام پرستاری در خصوص تغییر زمان برگزاری انتخابات نظام پرستاری که در ماه رمضان برگزار می شود، مقرر شد به منظور آماده نمودن زمینه بیشتر حضور پرستاران در انتخابات ضمن موافقت با اصلاح آیین نامه اجرایی انتخابات مصوب شورای عالی، زمان برگزاری انتخابات از روز تعطیل به روز غیر تعطیل تغییر و پیشنهاد شد، مراتب تغییر زمان انتخابات از روز جمعه ۲۹ خرداد ۹۴ (روز دوم ماه مبارک رمضان) به روز سه شنبه ۲۶ خرداد ۹۴ (قبل از ماه مبارک رمضان) تغییر یابد.
این در حالی است که فریدون خیری جانشین رئیس ستاد اجرایی مرکزی چهارمین دوره انتخابات نظام پرستاری، با تأکید بر اینکه به هیچ وجه جدول و تاریخ ها جابجا نمی شوند، گفت: البته این بحث جابجایی زمان برگزاری انتخابات، پیش از این نیز توسط دانشگاه ها اعلام شده بود ولی این جداول بر اساس برنامه ریزی کارشناسانه و براساس قانون و آیین نامه طراحی می شود و امکان جابجایی در آن نیست.
وی افزود: همچنین طبق قانون و آیین نامه، برگزاری انتخابات و روز رأی گیری بایستی در یک روز تعطیل رسمی کشور باشد و حتی در صورت جابجایی نیز زمان تعیین شده باید یک هفته به جلو یا عقب برود که در صورتی که که یک هفته به جلو برود مجددا با ماه مبارک رمضان مصادف خواهد بود و در صورتی که به عقب موکول شود، جدول بهم می ریزد و تداخل با زمان ها و مهلت های تعیین شده نظیر مهلت تبلیغات کاندیداها پیدا می کند.
جانشین رئیس ستاد اجرایی مرکزی چهارمین دوره انتخابات نظام پرستاری، گفت: تمامی زمان ها و فاصله های تعیین شده در جدول توسط قانونگذار و به تبع آن آیین نامه پیش بینی شده است و وزارت بهداشت همچنان مصر است که این جدول بدون جابجایی اجرا شود و انتخابات در ۲۹ خرداد ماه برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha