سلامت نیوز:دبیر انجمن رادیولوژی ایران با عنوان این مطلب که جامعه رادیولوژی کشور از اجرای طرح تحول نظام سلامت خوشحال شد، تاکید کرد: شعار و فلسفه وجودی این طرح، ایجاد عدالت درون رشته ای و بین رشته ای بود.

دکتر منصور فاتحی در گفتگو با مهر، از نحوه تعریف تعرفه های خدمات تصویربرداری پزشکی و پاراکلینیکی در کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت انتقاد کرد و گفت: متاسفانه تعریف عادلانه از خدمات تصویربرداری و پاراکلینیکی در این کتاب مشاهده نمی شود.
وی با عنوان این مطلب که آنچه در کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت اتفاق افتاد این بود که ضریب بالینی را از خدمات بالینی جدا کردند، افزود: این تصمیم با عدالت بین رشته ای مغایرت دارد.
فاتحی با طرح این موضوع که توجیه دوستان برای چنین تصمیم ناعادلانه ای کمبود منابع اجرای طرح تحول نظام سلامت عنوان شده است، اظهارداشت: سئوال ما این است که چرا کمبود منابع فقط به دو رشته پزشکی تحمیل می شود.
دبیر انجمن رادیولوژی ایران، ادامه داد: چنین تصمیماتی باعث ایجاد نگرانی در بین آن دسته از گروه های پزشکی گردیده که کمبود منابع سلامت به آنها تحمیل شده است.
به گفته وی، خدمات تصویربرداری پزشکی و آزمایشگاهی، دو رشته ای هستند که عدالت برای آنها در کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت رعایت نشده است.
فاتحی با انتقاد از اینکه عدد تعرفه سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ کمتر است، افزود: قطع به یقین هزینه های مراکز تصویربرداری پزشکی با مطب پزشکان یکسان نیست. مواد مصرفی، سرمایه اولیه برای ارائه خدمات، خرید دستگاه ها و تجهیزات چند میلیاردی و...، از جمله تفاوت های یک مرکز تصویربرداری پزشکی با یک مطب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha