وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اخذ تاییدیه های بین المللی 120 نمونه از تجهیزات پزشكی ایران موفقیت و گام بزرگی در روند توسعه خدمات علوم پزشكی محسوب می شود.

محمد باقر لنكرانی در سیزدهمین اجلاس مدیران و مسئولان تجهیزات پزشكی دانشگاه های سراسر كشور افزود: با تجهیز دو هزار تخت بزرگسال به خدمات ICU و 700 تخت كودك به خدمات مراقبت های ویژه وضع خدمات و تجهیزات پزشكی كشور در تاریخ علم پزشكی ایران كم سابقه است.

وی افزود: تلاش های صورت گرفته در زمینه تجهیزات پزشكی در 40 ماه گذشته از رشد مطلوبی برخوردار بوده و نتایج قابل توجهی را نیز به دنبال داشته است.

وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشكی با اشاره به اینكه حركت های رو به جلو در این زمینه منجر به كیفیت بهتری در محصولات داخلی شده است گفت: صدور گواهی استانداردهای بین المللی این كالا مرهون تعاملات موفق تولیدكنندگان و مسئولان تجهیزات پزشكی دانشگاه های سراسر كشور بوده است.

به گزارش شبکه خبر، لنكرانی عرصه واردات تجهیزات پزشكی را با توجه به شرایط اقتصادی جهان حساس برشمرد گفت: سرمایه گذاری در این مقوله باید هوشمندانه صورت گیرد چرا كه بیشتر اقلام وارداتی تجهیزات پزشكی با كاهش 15 درصدی مواجه شده است.

وی نیازسنجی در این زمینه را از نكات قابل توجه مسئولان تجهیزات پزشكی دانشگاه های سراسركشور دانست و گفت: با توجه به نیاز كشور به نوسازی وتقویت زیرساخت ها و ضرورت تجهیز بیمارستان ها، مسئولان این امر باید در واردات اقلام تجهیزی حساب شده عمل كنند.

وزیر بهداشت و درمان افزود: علاوه بر این بحث نگهداشت تجهیزات پزشكی به ویژه تجهیزاتی كه با جان مردم سروكار دارد باید در دستور جدی فعالیت های این مقوله قرار گیرد.

وی به ضعف جدی در زمینه نگهداشت تجهیزات پزشكی اشاره و خاطرنشان كرد: اگر ما نمی توانیم در همه دانشگاه ها سیستم تخصصی نظارت و نگهداری این تجهیزات را داشته باشیم می توانیم با ایجاد شبكه ای برای نگهداشت آن اقدام كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha