شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
کد خبر: 149673

موج جدید گردوغبار هوای بسیاری از استان‌های کشور را آلوده کرد. هوای غبارآلود که از روز پنج شنبه به کشور وارد شد نه تنها در استان‌های جنوبی و غربی کشور مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرد که با ورود گردوغبار به استان‌های مرکزی، ایرانی‌ها آخر هفته غبارآلودی را گذراندند.

سلامت نیوز: موج جدید گردوغبار هوای بسیاری از استان‌های کشور را آلوده کرد. هوای غبارآلود که از روز پنج شنبه به کشور وارد شد نه تنها در استان‌های جنوبی و غربی کشور مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرد که با ورود گردوغبار به استان‌های مرکزی، ایرانی‌ها آخر هفته غبارآلودی را گذراندند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ،بر اساس اخبار منتشرشده هوای ایلام، کرمانشاه، آذربایجان غربی و حتی زنجان و قزوین در دو روز گذشته غبارآلود بود. این آلودگی در استان‌های البرز و تهران نیز وجود داشت به گونه‌ای که بعد از ظهر دیروز مردم این دو استان شاهد آسمانی تیره و گرفته بوند. روز گذشته کارشناس آزمایشگاه و نظارت و پایش محیط‌زیست ایلام گفت: ورود توده جدیدی از گرد و غبارآسمان استان ایلام را در بر گرفته و هوای مناطق مختلف این استان را در شرایط هشدار قرار داده است.

عطاا... ویسی اظهار کرد: هم اینک میزان ذرات معلق در هوای شهر ایلام 230 میکروگرم در هر متر مکعب است که تقریبا یک و نیم برابر حد مجاز (استاندارد 150 میکروگرم) است و موجب آلودگی هوا و قرار گرفتن در وضعیت هشدار با روند افزایشی شده است.او افزود: میزان ذرات معلق در هوای شهرستان دهلران نیز هم اکنون 149 میکروگرم در هر متر مکعب در وضعیت هشدار با روند پایدار گزارش شده است. ویسی تاکید کرد: میزان ذرات معلق در هوای شهرستان ایوان نیز همچون شهر ایلام 230 میکروگرم در هر مترمکعب با وضعیت هشدار و روند پایدار است.


به گفته او، هوای شهرستان دره‌شهر با 71 پی ام 5/2 میزان آلاینده‌ها (حد مجاز و استاندارد پی ام 5/2 حدود 35 است) و شهر سرابله نیز با 40 پی ام 5/2 هم اینک در وضعیت هشدار قرار دارد.همچنین منابع خبری اعلام کردند موجی از گردوغبار غلیظ که با وزش باد نسبتا شدید همراه است، شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی را فراگرفت . گرد و غبار باعث کاهش دید در این مناطق شده به‌طوری که در حال حاضر دید افقی در مهاباد به 500 متر کاهش یافته است .

بروز این وضعیت جوی موجب شده تا بیشتر شهروندان ساکن در این مناطق دیروز را که یک روز تعطیل بود، ترجیح دهند تا کمتر از منازل خود خارج شوند.کارشناس اداره هواشناسی مهاباد  گفت: این پدیده جوی بر اثر ورود یک توده گرد و خاک که در غرب و جنوب غرب کشور عراق ایجاد و وارد کشور ما شده است، به وجود آمده است. اسماعیل دباغ‌ساز افزود: وزش باد با سرعت میانگین 40 کیلومتر در ساعت موجب پراکنده شدن ذرات گرد و خاک در هوا و حرکت جریانات جوی به سمت شرق کشور شده است .

هر چند او عنوان کرد «از غلظت و شدت این پدیده جوی از شنبه به تدریج در این منطقه کاسته می‌شود». اما در مورد تهران اعلام شد که دیروز گردوغبار ادامه یافت. محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش محیط‌زیست استان تهران با اشاره بروز گردوغبار در آسمان پایتخت تصریح کرد: پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد همچنان گرد و غبار وجود خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha