َاعضای انجمن آنکولوژی ایران خواستار پرداخت مطالبات رادیوتراپی براساس کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات سلامت با لحاظ تغییراتی که خواسته شده، هستند.

سلامت نیوز: َاعضای انجمن آنکولوژی ایران خواستار پرداخت مطالبات رادیوتراپی براساس کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات سلامت با لحاظ تغییراتی که خواسته شده، هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه وطن‌امروز، احمد عامری، دبیر انجمن آنکولوژی ایران، در حاشیه گردهمایی رؤسای انجمن آنکولوژی ایران گفت: درمان بیماری سرطان چندوجهی است و علاوه بر دارو و شیمی‌درمانی می‌توان گفت رادیوتراپی یکی از موثرترین راه‌های درمان سرطان است. اما مطالبات قانونی پزشکان متخصص رادیوتراپی آنکولوژی از سوی بیمه‌ها و مراکز درمانی پرداخت نمی‌شود.

دبیر انجمن آنکولوژی ایران اظهارداشت: اعضای انجمن خواستار پرداخت مطالبات رادیوتراپی براساس کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات سلامت با لحاظ تغییراتی که خواسته شده، هستند. وی یادآورشد: چندین بار به صورت مکتوب این خواسته‌ها را با وزارت بهداشت در میان گذاشته و همواره هر کمک علمی که در توان داشته در اختیار وزارت بهداشت قرار داده‌ایم اما نسبت به نحوه تعرفه‌گذاری و تعامل با بیمه‌ها معترض هستیم.

عامری افزود: سلامت مردم با منابع مالی مرتبط است همانطور که درمان سرطان به طور عمده هزینه سنگینی برای نظام سلامت کشور دارد. اما در طرح تحول در زمینه سرطان نگاه ویژه‌ای دیده نشده و شاید بتوان گفت از آخرین بسته‌های وزارت بهداشت بوده است. دبیر انجمن آنکولوژی ایران خاطرنشان کرد: ما مدافع منافع وزارت بهداشت هستیم و در برابر سیستم بیمه کشور نیز باید بگوییم چون ارائه‌دهنده خدمت هستیم بیمه‌ها باید این خدمات را بخرند در حالی که ما با وزارت بهداشت همکاری کامل را انجام داده‌ایم اما متاسفانه بیمه‌ها به دلیل بار سنگینی که طرح تحول  روی دوش آنها قرار داده زیر بار پرداخت نمی‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha