براساس تفاهمنامه میان اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان و شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) وابسته به وزارت دفاع، پهپادهای این شرکت برای حفاظت از محیط‌زیست به پرواز در می‌آیند.

سلامت نیوز: براساس تفاهمنامه میان اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان و شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) وابسته به وزارت دفاع، پهپادهای این شرکت برای حفاظت از محیط‌زیست به پرواز در می‌آیند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی محیط‌زیست اصفهان «پاما»، این تفاهمنامه برای نخستین بار میان یکی از ادارات کل حفاظت محیط‌زیست استان‌های کشور و شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) در جریان برگزاری گردهمایی مدیران کل حفاظت محیط‌زیست کشور در اصفهان منعقد شد.
این تفاهمنامه با توجه به اجرای اصل ٥٠ قانون اساسی، همکاری مبنی بر عمومی بودن وظیفه حفاظت از محیط‌زیست و تحقق انتظارات و مطالبات زیست محیطی رهبری به امضا رسید.


بر اساس این تفاهمنامه، پایش مناطق محیط‌زیست شامل بررسی وضع زیستگاه‌ها، سرشماری حیات وحش و پایش تخریب و تصرف برای استفاده از پهپادهای(هواپیماهای بدون سرنشین) شرکت هسا انجام می‌شود.


همکاری در گشت هوایی برای شناسایی و تعقیب متخلفان شکار و صید، پایش مناطق تحت مدیریت برای رصد حوادث غیرمترقبه ازجمله آتش‌سوزی توسط شرکت هسا و انجام کلیه تعهدات بدون مبادله وجه و تحمیل بار مالی نیز از دیگر مفاد این تفاهمنامه است.


این تفاهمنامه به امضای حمید ظهرابی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان و محمدعلی سیرتی مدیرعامل شرکت هواپیماسازی ایران رسید. 


استفاده از پهپاد برای شناسایی متخلفان شکار و رصد حریق
در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین هسا و اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان، مدیرعامل هسا گفت: مهم‌ترین کاربردهای پهپاد در بخش غیرنظامی شناسایی متخلفان صید و شکار، رصد حریق یا حوادث غیرمترقبه و گشت و مراقبت از خطوط لوله، نفت و گاز و انتقال نیرو است.
محمدعلی سیرتی با اشاره به اجرای مراحل طراحی هواپیمای آتش‌نشان اظهار امیدواری کرد که امسال نمونه‌ای از آن رونمایی شود.
او با بیان این‌که پهپادها بیشتر در حوزه نظامی کاربرد داشتند، تصریح کرد:  امروز از این پرنده در کارهای غیرنظامی و در زمان صلح به‌ویژه در حوزه محیط‌زیست استفاده زیادی می‌شود که مهم‌ترین کاربردهای پهپاد در بخش غیرنظامی شناسایی متخلفان صید و شکار، رصد حریق یا حوادث غیرمترقبه و گشت و مراقبت از خطوط لوله، نفت و گاز و انتقال نیرو است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha