دو سارق خشن كه متهم هستند با تهدید چاقو، كارت عابربانك افراد را سرقت كرده و به حساب آنها دستبرد می‌زدند، سرانجام گرفتار پلیس شدند.

سلامت نیوز:دو سارق خشن كه متهم هستند با تهدید چاقو، كارت عابربانك افراد را سرقت كرده و به حساب آنها دستبرد می‌زدند، سرانجام گرفتار پلیس شدند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از جوان آنلاین ،پنجم اردیبهشت‌ماه بود كه مرد جوانی به كارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران خبر داد دو سارق زورگیر كارت عابربانك او را سرقت و موجودی حسابش را برداشت كرده‌اند. او توضیح داد: دو پسر جوان تماس گرفتند و گفتند به خاطر نیاز فوری به پول می‌خواهند خودروی سواری‌شان را بفروشند. من هم كه دیدم قیمت خودرو مناسب است برای دیدن آن در فلكه سوم تهرانپارس با آنها قرار گذاشتم. فروشنده گفت كه باید پول را به صورت نقد پرداخت كنم. من هم قبول كردم و برای اطمینان به عابربانك مراجعه كردم. بعد هم موجودی گرفتم و رسید 64 میلیون تومان موجودی را به آنها نشان دادم. در راه برگشت بودیم كه ناگهان دو پسر جوان با چاقو به من حمله و كارت عابر بانكم را سرقت كردند و گریختند. ساعتی بعد و در حالی كه هنوز موفق به مسدود كردن حسابم نشده بودم، متوجه شدم همه موجودی‌ام را به كارت‌های دیگر منتقل كرده‌اند.


بعد از مطرح شدن شكایت، كارآگاهان به دستور قاضی دست به تحقیق زدند و متوجه شدند سارقان بعد از انتقال موجودی حساب شاكی به حساب‌های دیگر از چند طلافروشی در جنوب شهر سكه و طلا خریده‌اند. تحقیقات بیشتر از صاحبان حساب نشان داد سارقان قبل از حادثه، اوراق هویتی آنها را سرقت و با آن حساب بانكی افتتاح كرده بودند.


در شاخه دیگری از بررسی‌ها، كارآگاهان راهی محل‌های خرید سكه و طلا در شهرك ولیعصر شده و از صاحبان مغازه‌ها تحقیق و دوربین‌های مداربسته را بررسی كردند. از آنجا كه احتمال می‌رفت سارقان بار دیگر برای خرید به این مغازه‌ها مراجعه كنند، فروشنده‌ها تحت آموزش‌های پلیس قرار گرفتند تا اینكه شامگاه 15 اردیبهشت‌ماه پسر جوانی برای خرید 50 میلیون تومانی وارد یكی از طلافروشی‌ها شد. فروشنده كه به رفتار او مظنون شده بود، مأموران پلیس را از ماجرا باخبر كرد. لحظاتی بعد مأموران كلانتری 153 شهرك ولیعصر در طلا فروشی حاضر شدند و جوان مظنون را بازداشت كردند.
امین. خ 24 ساله در اولین بازجویی‌ها به زورگیری از مرد جوان در تهرانپارس اقرار كرد و از سوی شاكی شناسایی شد. با اقرار متهم بود كه همدست او پرویز ب. 35 ساله هم در مخفیگاهش به دام افتاد.


پرویز گفت: علاوه بر این شیوه، همراه امین اطراف عابربانك‌ها پرسه می‌زدیم. بعد هم با زاغ‌زنی از موجودی حساب و رمز بانكی افراد با خبر می‌شدیم و در فرصت مناسب با تهدید چاقو كارت عابربانكشان را سرقت و حساب‌ها را خالی می‌كردیم.


سرهنگ كارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به اعتراف دو متهم به سرقت و زورگیری و سوابق آنها در ارتكاب سایر جرائم از جمله كلاهبرداری و احتمال ارتكاب سایر جرائم، دستور انتشار تصویر بدون پوشش هر دو متهم از سوی قاضی صادر شده است و از شاكیان درخواست می‌شود برای پیگیری شكایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان – خیابان ابوذر غفاری – بالاتر از بیمارستان رسالت – جنب كلانتری 120 سیدخندان مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha