وزیر بهداشت در اجلاس معاونین بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: یکی از اقدامات مهمی که باید با جدیت پیگیری شود توسعه و گسترش شبکه‌های بهداشتی است.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت در اجلاس معاونین بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: یکی از اقدامات مهمی که باید با جدیت پیگیری شود توسعه و گسترش شبکه‌های بهداشتی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در اجلاس معاونین بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ضمن بیان این مطلب و قدردانی از تلاش‌های معاونین بهداشت در اجرای برنامه‌های این معاونت، گفت: امیدواریم با تعریف جدیدی که برای پوشش خدمات بهداشت داشته‌ایم، برنامه توسعه گسترش شبکه‌ها با سرعت و دقت لازم به پیش رود.

وزیر بهداشت با تاکید بر ضرورت تربیت مراقبین سلامت خطاب به معاونین بهداشت دانشگاه‌ها گفت: نظارت و سخت‌گیری بر عملکرد مراقبین سلامت در تکمیل پرونده الکترونیک سلامت بسیار مهم است.

هاشمی با بیان اینکه معتقدم مغز وزارت بهداشت شبکه است، گفت: اگر در این حوزه خوب برنامه‌ریزی کنیم در سایر بخش‌ها از جمله دارو و درمان نیز موفق عمل خواهیم کرد.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت دهان و دندان بر ضرورت استفاده بهینه از تجهیزات دندانپزشکی تاکید کرد و گفت: در ارتقای سلامت دهان و دندان که یک برنامه ملی است، ضروری است از طرف معاونین بهداشتی همکاری‌های موثر صورت گیرد.

هاشمی با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی در شبکه‌ها گفت: با انجام فشارخون، کنترل چربی و قند خون که در حال‌ حاضر در شبکه‌های بهداشتی در حال انجام است و گسترش این خدمات در حاشیه شهرها باید شاهد حرکت موثری باشیم تا هزینه‌های درمانی و معلولیت‌های مردم کاهش یابد. ارائه خدمات پیشگیرانه به نوعی کمک به درمان است و از هزینه‌ها پیشگیری می‌کند.

بنابر اعلام وب‌دا؛ هاشمی در مورد برنامه‌های حوزه بهداشت محیط نیز با تاکید بر ضرورت نظارت‌ها بر حوزه بهداشت محیط، گفت: مردم از این که مشاهده کنند مسولین به حوزه بهداشت محیط نظارت می‌کنند و با متخلفان این حوزه برخورد می‌شود، امیدوار می‌شوند.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود به بحث فن‌آوری اطلاعات و پرونده سلامت ایرانیان اشاره کرد و گفت: موضوع فن آوری اطلاعات به اندازه طرح تحول سلامت مهم است چرا که با این کار اطلاعات ما از تعداد بیماران، نوع بیماری‌ها، داروها و دیگر اطلاعات مهم در حوزه بهداشت و درمان تکمیل می‌شود و ما با داشتن اطلاعات کامل بهتر می‌توانیم تصمیم‌گیری کنیم.

هاشمی همچنین بر ضرورت مدیریت منابع و اعتبارات حوزه بهداشت در خود این معاونت و نیز صرفه‌جویی در منابع تاکید کرد و در پایان از زحمات معاونین بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در اجرای برنامه‌های این معاونت قدردانی کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha