چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 14976

بیش از 20 هزار دانشجوی علوم پزشکی در دو ماه پایانی سال در 5 آزمون شرکت می کنند که این آزمونها در چهار مقطع دوره فوق تخصصی بالینی، تخصصی بالینی، پیش کارورزی و دوره تکمیلی تخصص برگزار می شود.

در روز 24 بهمن ماه بیش از 520 نفر در بیست و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی به رقابت می پردازند. آزمون کتبی ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 24 بهمن در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود و آزمون شفاهی‌ در روزهای شنبه و یکشنبه 26 و 27 بهمن ماه سال جاری بر اساس جدول زمانبندی که در هنگام توزیع کارت ورود به جلسه ارائه می شود، برگزار خواهد شد.

برگزاری آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی در روز 24 بهمن ماه

کارت ورود به‌ جلسه‌ آزمون‌ در روزهای‌ سه‌ شنبه‌ و چهارشنبه‌ 22 و 23 بهمن ماه سال جاری از ساعت‌ 9  تا 17 در محل‌ دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی واقع در بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، بلوار دانشجو، خیابان کودکیار توزیع می شود.

این آزمون برای پذیرش دستیار در 23 رشته فوق تخصصی بالینی پزشکی از میان افرادی که دارای گواهینامه تخصصی هستند، برگزار می شود.

برگزاری آزمون دستیاری تخصصی در روز اول اسفند

روز اول اسفندماه سال جاری نیز 17 هزار و 250 نفر در یکی از پر اهمیت ترین آزمون های حوزه علوم پزشکی یعنی آزمون پذیرش دستیار تخصصی به رقابت می پردازند.

سی و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی روز پنجشنبه اول اسفندماه 87 به طور متمرکز در 31 دانشگاه علوم پزشکی و 25 رشته تخصصی پزشکی بالینی برگزار می شود.

کارت ورود به جلسه آزمون در دو روز پیش از آزمون در محل آزمون توزیع می شود. داشتن مدرک یا گواهینامه فارغ التحصیلی در رشته دکتری پزشکی عمومی، اتمام خدمات قانونی، عدم اشتغال به تحصیل داوطلب در یکی از رشته های تخصصی پزشکی و همچنین نداشتن مدرک تخصصی پزشکی بالینی و نداشتن نقص عضو موثر حرفه ای برحسب رشته از جمله الزامات ورود به دوره تخصصی پزشکی است.

برگزاری همزمان آزمونهای پیش کارورزی و جامع علوم پایه در 12 اسفند

fi 'chva liv آزمونهای پیش کارورزی در رشته پزشکی و جامع علوم پایه رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در روز پنجشنبه 12 اسفند ماه سال جاری به طور همزمان برگزار می شود.

آزمونهای جامع علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و امتحان پیش کارورزی پزشکی هر ساله در دو نوبت در شهریورماه و اسفندماه در بیش از 30 دانشگاه علوم پزشکی کشور به صورت همزمان برگزار می شود.

این دوره از امتحانات، چهلمین دوره امتحان جامع علوم پایه پزشکی، سی امین دوره امتحان جامع علوم پایه دندانپزشکی و سی یکمین دوره امتحان جامع علوم پایه داروسازی است که به منظور ارتقاء سطح علمی هماهنگی و یکنواختی کیفیت آموزش در کلیه دانشگاهها بر اساس مصوبه ستاد عالی انقلاب فرهنگی برگزار می شود.

چهل و سومین دوره امتحان پیش کارورزی پزشکی نیز برای دانشجویان سال ششم پزشکی بر اساس مصوبه گروه پزشکی شورای عالی برنامه ‌ریزی انجام می پذیرد و ورود به دوره کارورزی مستلزم قبولی در این آزمون است.

آزمون جامع علوم پایه در پایان سال تحصیلی دانشجویان رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی که دوره علوم پایه را گذرانده اند، برگزار می شود. دانشجویان برای ادامه تحصیل خود ملزم به قبولی در آزمون هستند.

در هر دوره بیش از یک هزار دانشجو در آزمون جامع علوم پایه رشته پزشکی، حدود 600 دانشجو در رشته داروسازی و بیش از 800 دانشجو در آزمون جامع علوم پایه دندانپزشکی شرکت می کنند. همچنین بیش از یک هزار و 300 دانشجوی پزشکی در امتحان پیش کارورزی رشته پزشکی شرکت خواهند کرد.

برگزاری آزمون دوره تکمیلی تخصصی پزشکی بالینی "فلوشیپ" روز 22 اسفند

آزمون دوره تکمیلی تخصصی پزشکی بالینی (فلوشیپ) برای پذیرش در مهرماه 88 در روز 22 اسفند ماه سال جاری با رقابت حدود 200 نفر برگزار می شود.

این آزمون که به دو صورت کتبی و شفاهی به شیوه آسکی به صورت نیمه متمرکز از سوی دانشگاههای علوم پزشکی دارای مجوز برگزار می شود.

دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) به مدت یک سال و نیم به طول می انجامد و 9 دانشگاه علوم پزشکی نسبت به پذیرش دستیار در این دوره ها اقدام می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha