سلامت نیوز:روزنامه شرق روز پنج شنبه گفت و گویی از امیر عباس تقی پور با دکتر کبریایی زاده رئیس هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی منتشر کرده که در آن به مسائل بسیار مهمی از این سازمان و وضعیت دارویی کشور در دولت های مختلف اشاره شده است.

همچنین یکی از مهم ترین سؤوالات بیمه شدگان و کارفرمایان مبنی بر اینکه سازمان تامین اجتماعی در قبال بدهی 90 هزار میلیارد تومانی چه اقداماتی را انجام داده است مطرح شده که می خوانید:


یکی از درخواست‌هایی که همواره از سازمان وجود دارد، وصول مطالبات از دولت است. هر سال این کنتور به‌صورت سرسام‌آوری اضافه می‌شود و تا پایان سال ٩٣ به ٩٠ هزار میلیارد تومان ‌رسید. برای این ٩٠ هزار میلیارد تومان چقدر تلاش می‌کنید که دریافت شود؟


می‌دانید که در هیأت امنا معاون و رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور حضور دارند و دکتر ربیعی به‌عنوان وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس هیأت امنا هستند. گزارش را در هیأت امنا مطرح کردیم و ٩ پیشنهاد و راهکار وصول مطالبات، از طرف هیأت‌مدیره به هیأت امنا مطرح شد و درنهایت سه یا چهار مورد، مورد اقبال هیأت امنا قرار گرفت که اینها می‌تواند روش‌های مناسبی باشند و نمایندگان جامعه کارگری در هیأت امنا نیز به ما کمک کردند تا این موارد را مطرح کردیم.

خوشبختانه کمیته مشترکی بین سازمان تأمین اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شکل گرفت تا بتوانیم مطالبات سازمان را به‌صورت تدریجی در قالب دارایی‌هایی که از دولت قابل انتقال یا امتیازاتی که از دولت قابل انتظار است، دریافت کنیم. می‌دانیم در قالب شرکت‌های سرمایه‌گذاری، یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های نفت و گاز کشور در اختیار تأمین اجتماعی است.

یکی از بحث‌هایی که با دولت داشتیم و کار سختی هم نیست در حال حاضر مؤسسات پتروشیمی و شرکت‌های نفت و گازمان خوراک را از شرکت ملی نفت و دولت خرید می‌کنند. یکی از پیشنهادات ما که مطرح و با استقبال دولت مواجه شده است، این است که دولت این خوراک را به‌صورت رایگان دهد و شرکت‌ها نیز قیمت خوراک را به سازمان دهند. در ارتباط با واگذاری برخی شرکت‌های دولتی هم در حال مذاکره هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha