با استفاده از جمع آوری اطلاعات لازم از سراسر شهرستانهای کشور در جلسه آینده شورای نظام پزشکی ، در پایان اسفند ماه جاری مشخص می شود که این تعرفه ها به چه نحوی در نظر گرفته شود.

تعیین وضعیت تعرفه های پزشکی بخش خصوصی تا پایان سال
به  گزارش سلامت نیوز،دکتر شهاب الدین صدر در امروز در حاشیه برگزاری هشتمین همایش علمی پزشکان عمومی سراسر کشور افزود: کار کارشناسی برای تعیین تعرفه های غیر دولتی حدود 4 ماه قبل آغاز شده که بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از شهرستانهای مختلف کشور ، قیمت تمام شده خدمات پزشکی محاسبه می شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی اظهار داشت: محاسبه تعرفه ها ابتدا در بخش دولتی انجام می شود که با همکاری وزارت بهداشت بررسی های لازم صورت می گیرد تا هزینه های سر باری برای ارائه خدمات پزشکی در بخش خصوصی به صورت منطقی محاسبه شود.

صدر با تاکید بر اینکه نقص در بودجه 86 و کاهش اعتبارات حوزه سلامت باید مورد توجه قرار گیرد و برای آن فکر اساسی شود ، گفت: با وجود وارد آمدن فشار زیاد به جامعه پزشکی و تحمل مشکلات ، حداکثر و سقف تعرفه های بخش خصوصی به نحوی در نظر گرفته خواهد شد که فشار وارد شده به مردم مد نظر قرار گیرد تا قابل تحمل باشد.

وی گفت: درخواست مسئولان نظام پزشکی از مجلس شورای اسلامی این است که با توجه به حمایت هایی که تا کنون داشته اند، بودجه بهداشت و درمان را اصلاح کنند تا سال آینده وضعیتی نامناسب کنونی بیمارستانها و دانشگاههای علوم پزشکی کشور حل شود چون در غیر این صورت آسیب زیادی به مردم وارد می شود.

صدر با اشاره به اینکه تقویت سازمان های بیمه گر از دیگر مسائل مهم در حوزه سلامت است ، گفت: باید رابطه مالی بین پزشک و بیمار قطع شود.

وی با بیان اینکه تعرفه های پزشکی بخش دولتی کاهش نمی یابد ، گفت: درآمد های اختصاصی بیمارستانها که توسط مردم تامین می شود باید کاهش یابد اما متاسفانه این درآمد در سال 85 به میزان 30 درصد نیز افزایش داشت بنابراین اگر به این مسائل توجه نشود منجر به شاهد بودن پدیده زیر میزی در بخش دولتی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha