یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 149832

تعداد افرادی که بر اثر سرما در سراسر جهان جان خود را از دست می دهند ۲۰ برابر بیشتر از آن هایی هستند که به دلیل گرما می میرند.

سلامت نیوز: تعداد افرادی که بر اثر سرما در سراسر جهان جان خود را از دست می دهند ۲۰ برابر بیشتر از آن هایی هستند که به دلیل گرما می میرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، آنتونیو گاسپارینی، محقق دانشکده بهداشت و پزشکی مناطق گرمسیری دانشگاه لندن انگلستان، اعلام کرد که  سرمای هوا در مقایسه با گرما بیشترین قربانی را می گیرد. علاوه بر این، میزان مرگ و میر در اثر گرما یا سرمای «معمولی» بسیار بیشتر از مرگ در اثر هوای« بسیار گرم یا بسیار سرد»است.

گاسپارینی  می گوید: سیاست های عمومی سلامت در حال حاضر تقریبا به طور انحصاری بر کاهش پیامدهای گرما بر سلامت افراد تمرکز دارد. یافته های ما نشان می دهد که اقدامات فوق نیاز به بازبینی هایی دارد و باید دامنه آن ها آنقدر گسترده تر شود تا طیف وسیعی از انواع دماها را در بر گیرد.

تیم تحقیقاتی فوق به بررسی مرگ بیش از ۷۴ میلیون نفر در ۱۳ کشور بین سال های ۱۹۸۵ تا ۲۰۱۲  که در اثر شرایط آب و هوایی رخ داده بود، پرداختند. نزدیک به ۸ درصد از کلیه موارد مرگ و میر مربوط به درجه دما بود.

براساس مطالعه فوق، حدود ۳ درصد از موارد مرگ و میر در برزیل، سوئد و تایلند و ۱۱ درصد در چین، ایتالیا و ژاپن، مربوط به دما بود.

این مطالعه همچنین نشان داد که تنها ۱ درصد کلیه موارد مرگ و میر به دلیل دمای شدید بود. این در حالی است که ۷ درصد موارد مرگ و میر در نتیجه حرارت یا سرمای معمولی هوا بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha