یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 149928

اگر منتظر هستید که یک روز بیدار شوید و به خود بگویید" من ترک می کنم" و دیگر هرگز سیگاری را روشن نکنید، باید گفت که زهی خیال باطل! این طور ترک کردن خیلی خیلی نادر است.

سلامت نیوز: اگر منتظر هستید که یک روز بیدار شوید و به خود بگویید" من ترک می کنم" و دیگر هرگز سیگاری را روشن نکنید، باید گفت که زهی خیال باطل! این طور ترک کردن خیلی خیلی نادر است.

موفق ترین ترک کنندگان سیگار، کسانی هستند که پیش از کشیدن آخرین سیگار، به خوبی خود را آماده کرده اند. اما چگونه؟ عصر ایران، نکاتی را که در برنامه مشهور ترک سیگار کلینیک کلیولند به این افراد آموزش داده می شود، ارائه کرده است. این 7 گام را بردارید و به فاصله 30 روز – البته از امروز - آماده پیوستن به جمع سیگاری های سابق شوید.

1- امروز ترک نکنید: به جای آن، روزی را در نظر بگیرید که دست کم 30 روز بعد باشد و آن روز را روی تقویم خود به عنوان "روز ترک" در نظر بگیرید. سپس، چند هفته بعد را صرف آمادگی برای ترک کنید. با این روش مغز شما فرصت می کند، یک عادت جدید را بیاموزد.

2 - دلایل ترک خود را بنویسید: روی یک کارت کوچک سه دلیل خود را برای ترک سیگار بنویسید. پول؟ رفع بوی بد دهان؟ انگیزه ها متفاوت است اما زندگی طولانی تر را بیشتر افراد به عنوان دلیل ترک سیگاردر ذهن دارند. این کارت را همواره با خود داشته باشید، و هر وقت که می خواهید سیگاری بکشید، نگاهی به آن بیندازید.

3 - پیاده روی کنید: این یک عادت سالم است که می تواند جای آن عادت بد را بگیرد. هر روز، نیم ساعت پیاده روی کنید. نظمی که در این کار است ، به شما در اجرای برنامه تان و جلوگیری از افزایش وزن کمک می کند.

4 - پزشک خود را ببینید: یک چکاپ انجام بدهید و بخواهید دارویی که ترک سیگار را برای شما آسان می سازد ،تجویز کند. همچنین با نظر پزشکتان می توانید از جایگزین های نیکوتین، مانند آدامس یا چسب های مخصوص نیز استفاده کنید.

5 -سیگار کشیدن خود را تغییر دهید و اصلاح کنید: شروع به تغییر دادن الگوهای سیگار کشیدن خود کنید. مثلا اگر همیشه به محض نشستن پشت فرمان خودرو سیگاری روشن می کردید، سعی کنید در هنگام رانندگی سیگار نکشید. همچنین مارک سیگار را مرتب تغییر بدهید. در هنگامی که دچار استرس هستید، به جای روشن کردن سیگار، از روش های مخصوص رفع استرس استفاده کنید.

6 - شخص یا اشخاص دیگری را که در حال ترک هستند، پیدا کنید: می توانید از یک فرد حقیقی یا گروه آنلاین که مشغول ترک سیگار هستند، کمک بگیرید و متقابلا به آنها کمک کنید.

7 - با خود عهد ببندید: سوگند یاد کنید و به ترک سیگار متعهد شوید. برنامه های خود را با دوستان نزدیک یا اعضای خانواده خود در میان بگذارید، آنها از شما حمایت خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha