هر سال در ایران 70 هزار نفر به آمار سرطانی های کشور اضافه می شود. یعنی به ازای هر 1000 نفر یک نفر به سرطان مبتلا می شود.

دکتر ایرچ حریرچی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز اظهار داشت:  با اقداماتی که وزارت بهداشت انجام داده است 85 درصد موارد سرطان در کشور ثبت شده است که شایع ترین نوع سرطان در کشور سرطان معده شناخته شده است. همچنین بیشترین نوع سرطان در خانم ها نیز سرطان پستان است.

وی افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده تا 40 درصد سرطان ها قابل پیشگیری است که این پیشگیری به دو صورت اولیه و ثانویه صورت می گیرد. در پیشگیری اولیه تلاش می شود با حذف عوامل سرطان زا مثل سیگار و غذاهای چرب و کم تحرکی  از زمینه های ابتلا به این بیماری جلوگیری شود و در پیشگیری ثانویه نیز در مراحل اولیه سرطان با غربالگری از پیشرفت بیماری جلوگیری می شود.

این دانشیار جراحی سرطان خاطر نشان کرد : اکثر درمان های مربوط به سرطان در کشور انجام می شود اما نقطه ضعف ما در پیشگیری و غربالگری سرطان است . همچنین امکانات درمانی سرطان در دسترس همگان نیست و توزیع آن عادلانه صورت نمی گیرد.

وی گفت :  یکی از مشکلاتی که در درمان سرطان در کشور وجود دارد  مراجعه دیر هنگام بیماران به پزشک است که  این مسئله موجب گسترده تر شدن دامنه بیماری ، سخت تر شدن جراحی و افزایش عوارض آن  و گاهی نیز  از دست رفتن زمان برای درمان می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha