عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از عملکرد ضعیف سازمان نظام پزشکی در برخورد با متخلفان زیرمیزی بگیر انتقاد کرد وگفت: نگاه محافظه‌کارانه نظام پزشکی در برخورد با متخلفان زیرمیزی‌بگیر اقدامات مثبت وزارت بهداشت را زیر سوال می‌برد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از عملکرد ضعیف سازمان نظام پزشکی در برخورد با متخلفان زیرمیزی بگیر انتقاد کرد وگفت: نگاه محافظه‌کارانه نظام پزشکی در برخورد با متخلفان زیرمیزی‌بگیر اقدامات مثبت وزارت بهداشت را زیر سوال می‌برد.

سلیمان عباسی در گفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از عملکرد سازمان نظام پزشکی در برخورد با متخلفان زیرمیزی بگیر، افزود: گام سوم طرح تحول سلامت به افزایش تعرفه‌ها و ابلاغ کتاب ارزش‌گذاری اختصاص داشت که هدف از آن برخورد با دریافت‌های غیرمتعارف از بیماران بود.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اجرای گام سوم طرح تحول سلامت گام مثبتی را در این حوزه برداشت تا پزشکان بهانه‌ای برای دریافت زیرمیزی از بیماران نداشته باشند اما متاسفانه شاهد هستیم که هنوز این پدیده شوم برچیده نشده و برخی پزشکان همچان تمایل به دریافت این مبالغ دارند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه سازمان نظام پزشکی مکلف است که برخورد جدی با متخلفان زیرمیزی بگیر داشته باشد،‌ تصریح کرد:‌ باید به تناسب تخلف پزشکان با آنها برخورد شود اما متاسفانه سازمان نظام پزشکی با چنین ضعف عملکردی خدمات وزارت بهداشت را نیز زیر سوال می‌برد؛ امروزه وزارت بهداشت با اعتبارات خوبی که در اختیار دارد تلاش زیادی برای بهبود وضعیت سلامت به کار گرفته است اما سازمان نظام پزشکی با بی‌توجهی به این اقدامات همچنان با متخلفان زیرمیزی‌بگیر رودربایستی دارد.

وی یادآور شد:‌ با وجود آنکه 7 الی 8 ماه است که از اجرای گام سوم طرح تحول سلامت و افزایش تعرفه‌ها می‌گذرد اما همچنان شاهد دریافت غیرمتعارف پول از بیماران هستیم وپدیده شوم زیرمیزی به طور کامل برچیده نشده است؛ این مهم نشان می دهد که سازمان نظام پزشکی یا نظارت درستی انجام نداده یا اگر نظارت کرده نتواسنته مجازات قابل توجهی برای متخلفان درنظر بگیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: متولی امر سلامت وزارت بهداشت است و نظام پزشکی یک NGO صنفی است و اگر تا الان به نظام پزشکی بها داده شده برای استفاده از ظرفیت این سازمان است تا با نظر پزشکان برای پیشرفت حوزه سلامت استفاده شود در غیر این صورت آنها نمی‌توانند تعیین تکلیفی برای وزارتخانه انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha