معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: طبق آمارها، روزانه 140 تن زباله عفونی در تهران تولید و فقط 90 تن از آن توسط شهرداری جمع‌آوری و امحاء می‌شود، بنابراین احداث زباله‌سوز بیمارستانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سلامت نیوز: معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: طبق آمارها، روزانه 140 تن زباله عفونی در تهران تولید و فقط 90 تن از آن توسط شهرداری جمع‌آوری و امحاء می‌شود، بنابراین احداث زباله‌سوز بیمارستانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مجتبی عبداللهی در گفت‌وگو با آنا، افزود: روزانه حدود 140 تن زباله عفونی در شهر تهران تولید می‌شود و از این میزان، 100 تن از آن توسط شهرداری به صورت داوطلبانه از بیمارستان‌های دولتی جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: با این وجود برابر قانون، مسئولیت امحاء زباله عفونی و خطرساز بر عهده ارگان، سازمان یا نهادی است که آن را تولید می‌کند.

عبداللهی با بیان اینکه امحاء زباله‌های عفونی تهران در چارچوب خاص خود صورت می‌گیرد، تصریح کرد: این کار اکنون در مکانی با پاشیده‌ شدن آهک و رعایت ایمنی در آراد‌کوه انجام می‌شود و بنابراین پیش‌بینی ما این است که زباله‌سوز بیمارستانی را هم در همین مکان احداث کنیم.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: بر همین اساس با معاونان وزارت بهداشت و سازمان محیط‌زیست توافقی کرده‌ایم تا بتوانیم زباله‌سوز بیمارستانی مورد نیاز را برای شهر تهران بسازیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که ساخت زباله‌سوز بیمارستانی چه مدت زمان می‌طلبد، گفت: باید دید که قرارداد ما با سرمایه‌گذار چقدر زمان می‌برد و وقتی قطعی شد اطلاع‌رسانی می‌کنیم اما خواسته ما این است که ظرف دو سال این زباله‌سوز را بسازیم.

تولید و امحاء پسماند در کشور ما مدت‌هاست که به معضلی برای شهر تبدیل شده و در این بین امحاء پسماندهای بیمارستانی با میزان خطری که برای سلامتی انسان و محیط‌زیست دارند از اهمیت بیشتری برخوردار است. بنابراین تاسیس یک کارخانه زباله‌سوز بیمارستانی می‌تواند نقطه عطفی در کاهش خطرات این زباله‌های عفونی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha