دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 149994

معاون اداره کل غذا آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، دلایلی مثل افزایش درآمد، ثروت و همچنین سطح بهداشت عمومی را، موجب استفاده روز افزون از فرآورده های آرایشی و بهداشتی دانست.

سلامت نیوز: معاون اداره کل غذا آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، دلایلی مثل افزایش درآمد، ثروت و همچنین سطح بهداشت عمومی را، موجب استفاده روز افزون از فرآورده های آرایشی و بهداشتی دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر منوچهر دادگرنژاد با بیان اینکه استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی در همه دنیا رشد بسیار چشمگیری داشته است، گفت: با اغماض از برخی زیاده روی ها که خصوصا در کشورهای در حال توسعه وجود دارد و با دیدی خوشبینانه و متفاوت از نگاه های موجود می توان گفت دلایلی مثل افزایش درآمد، ثروت و همچنین سطح بهداشت عمومی محرک استفاده روز افزون از فرآورده های آرایشی و بهداشتی است.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما نیز از این قواعد مستثنی نبوده است اظهار داشت: اما آنچه موجبات نگرانی می شود استفاده از فرآورده های تقلبی و قاچاق است، عددهایی مثل ۵۰ و ۷۰ درصدی که درباره سهم محصولات تقلبی و قاچاق در سطح جامعه مطرح می شود، واقعا تکان دهنده است.

دادگرنژاد همچنین موضوع عدم وجود آمار صحیح در این خصوص را گویای واقعیت تلخ ازدیاد آنها برشمرد و تصریح کرد: هرچند برخی معتقدند به دلیل اینکه این فرآورده ها درست قیمت گذاری نمی شوند قیمتها متفاوتند اما حدود یک میلیون دلار آمار مبادلاتی که در این حوزه صورت می گیرد سئوال های بسیاری در ذهن متبادر می سازد.

معاون اداره کل غذا آشامیدنی و ارایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره به پیچیدگی و نوآوری هایی که در انواع محصولات قاچاق بوجود می آید، نسبت به تبلیغات شبکه های ماهواره ای که سلامت مردم را نشانه گرفته اند، هشدار داد و گفت: بهترین روش تشخیص محصولات اصل و تقلبی، خرید آنها از مراکز مجاز عرضه مثل دارو خانه یا فروشگاه هایی است که از اصناف مربوطه مجوز دریافت نموده اند و دیگری توجه به برچسب های اصالت سازمان غذا و دارو است که با کد یونیک خود از هر نظر قابل رهگیری است.

دادگرنژاد با گفتن اینکه غیر از دو روش مذکور شناسایی مثلا یک رژ لب، ریمل و حتی عطر خاصی آسان نخواهد بود عنوان کرد: اهل فن می دانند که مثلا مدیران یک شرکت تولید کننده عطر و اسانس، افراد معدودی با تخصص و قابلیت بالای بویایی را با حقوقی بالا استخدام می کنند به دلیل اینکه فقط محصولات اصل را از فرع تشخیص دهند. لذا طبیعی است که شرکت های مطرح به دلیل همین پشتوانه و برندی که برای خود ایجاد نموده اند مبلغ قابل توجهی در قبال فروش محصولات شان دریافت می کند و در حقیقت، نام آن شرکت به محصول اعتبار می دهد و اصل بودنش را تضمین می کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha