نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی از آبرسانی با تانکر در این مناطق خبر داد.

سلامت نیوز: نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی از آبرسانی با تانکر در این مناطق خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرانلاین، احمد علی مقیمی  9 خردادماه در جلسه بررسی مشکلات آبی شهرستان نکا در فرمانداری این شهرستان با اعلام اینکه امیدواریم سد گلورد، زمستان امسال آبگیری شود؛ عنوان کرد: سد گلورد، باید پیش از این آبگیری می‌شد اما متأسفانه به دلیل مسایل و مشکلات مالی این امر محقق نشد.

 مقیمی گفت: تامین آب شرب از سد یکی از راهکارها برای آب موردنیاز سه شهرستان نکا، گلوگاه و بهشهر است.

وی با اعلام اینکه این سه شهرستان 36 میلیون مترمکعب آب شرب نیاز دارد، تصریح کرد: شبکه انتقال آب سد گلورد تا اتمام آن به شهرستان گلوگاه نیز خواهد رسید.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مشکل کمبود آب در شرق مازندران محسوس است، گفت: هم اکنون شاهد تامین آب در این منطقه از طریق تانکرهای آبرسان هستیم و این نشان می‌دهد در این منطقه مشکل آبرسانی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران نیز در این نشست افزود: مازندران در بخش آب روستایی عقب مانده است و شرق استان نیز در این بخش دارای محرومیت بیشتری است.

محمد ابراهیم یخکشی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی سال جاری اعتبار 500 میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی برای بخش آب روستایی در نظر گرفت که در جای خود مناسب بود.

وی با اعلام اینکه اتمام هرچه سریعتر سد گلورد در زمره اولویت‌های نخست استان مازندران است، بیان کرد: شبکه‌های آبرسانی پایین دست برای این سد آماده‌سازی شده است اما آب شربی برای انتقال وجود ندارد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران در پایان گفت: بهره‌برداری از سد گلورد می‌تواند به مناطق کم آبی مانند گلوگاه کمک کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha