دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 150039

برخی از افراد صبح‌ها به سختی از خواب بیدار می‌شوند، اما اگر هر روز رایحه مورد علاقه‌شان را استشمام کنند با شادابی و نشاط بیشتری از خواب بیدار خواهند شد.

سلامت نیوز: برخی از افراد صبح‌ها به سختی از خواب بیدار می‌شوند، اما اگر هر روز رایحه مورد علاقه‌شان را استشمام کنند با شادابی و نشاط بیشتری از خواب بیدار خواهند شد. 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان فرانسوی موفق به طراحی گجت متفاوتی شده‌اند که می‌تواند بیدار شدن کاربرانش از خواب را متحول کند. این گجت یک ساعت هوشمند است که با توجه به زمان بیدار شدن کاربرانش بو و رایحه خاصی را در فضا پراکنده می‌کند. این ساعت Sensor Wake نام دارد. ساعت‌ها با به صدا درآوردن زنگ یا آهنگ به‌خصوصی باعث بیدار شدن کاربرانشان در ساعتی مقرر و مشخص می‌شوند، اما این صدا می‌تواند با یک رایحه خوشبو جایگزین شود تا نه‌تنها تکرار و دلزدگی را به همراه نداشته باشد بلکه کاربرانش با شادابی و نشاط بیشتری نیز از خواب بیدار شوند. مخترعان این ساعت هوشمند و خوش‌بو معتقدند با توجه به حس بویایی گجتی را طراحی کرده‌اند که بیدار شدن را آسان‌تر و همین‌طور دل‌انگیزتر می‌کند. کار با این ساعت هوشمند بسیار آسان و همانند فعالیت با یک ساعت معمولی است.

کاربر زمان بیدار شدن خود را با این ساعت تنظیم کرده و سپس کپسول و رایحه مورد نظر خود را در آن قرار داده تا در ساعت مقرر با رایحه مورد علاقه خود از خواب بیدار شود. رایحه‌های مختلفی در این کپسول‌ها وجود دارند که از میان آنها می‌توان رایحه اسپرسو، بوی قهوه، هلو، شکلات، توت فرنگی، فلفل، نعنا و... را نام برد. این کپسول‌ها توسط یک کارخانه سوئیسی ساخته شده و حدودا تا ۶۰ بار قابل استفاده هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha