دادستان کل کشور درباره تصرف اراضی و ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم یک مترمربع نسبت به اراضی ملی تجاوز صورت گیرد، گفت: برخورد بدون تبعیض با فساد باید در دستور کار قرار گیرد.

سلامت نیوز: دادستان کل کشور درباره تصرف اراضی و ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم یک مترمربع نسبت به اراضی ملی تجاوز صورت گیرد، گفت: برخورد بدون تبعیض با فساد باید در دستور کار قرار گیرد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از «ایسنا»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور اظهار کرد: در منطقه شمیرانات، به دلیل جاذبه زیاد افراد به دنبال تصرف اراضی ملی هستند و بعضا شاهد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و باغات و ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز هستیم.
دادستان کل کشور تاکید کرد: باید به افرادی که به وظیفه ذاتی خود در دستگاه‌های مختلف عمل نکرده‌اند، برخورد قاطع صورت گیرد. طبیعتا پیشگیری مقدم بر درمان است و می‌توانیم با پیگیری و برخورد با افرادی که غفلت از مسوولیت خود می‌کنند، جلوی بسیاری از تخلفات را بگیریم. نباید اجازه دهیم ساختمانی چندین طبقه ساخته شود و بعد به سراغ تخریب آن برویم.
او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ارائه خدمات شهری به بناهایی که غیرمجاز ساخته شده‌اند، انتقاد کرد و گفت: اگر بنایی به صورت غیرمجاز ساخته شده، چرا باید به آن خدمات شهری ارائه شود. چرا بنایی که غیرمجاز ساخته شده باید آب، برق و گاز داشته باشد. این یک تعارض میان رفتار و گفتار دستگاه‌های ذی‌ربط است. رئیسی ادامه داد: در منطقه شمیرانات، به دلیل جاذبه زیاد، افراد به دنبال تصرف اراضی ملی هستند و بعضا شاهد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و باغات و ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز هستیم.
به گفته وی اکثر شهرداری‌ها منابع خود را از طریق حریم‌فروشی کسب می‌کنند. در صورتی که قانون مکلف کرده است ساخت‌و‌سازها در حریم انجام نشود و حکم آن فقط تخریب است ولی متاسفانه با دریافت خسارت و جریمه از سوی شهرداری این ساخت‌و‌ساز صورت می‌گیرد.
او صدور مجوزهای غیرقانونی را یکی دیگر از معضلات مقابله با زمین‌خواران در کشور خواند و افزود: برخی دستگاه‌ها با صدور مجوزهای نادرست بسترهای نادرست را برای سوءاستفاده افراد ایجاد می‌کنند. این جای تاسف دارد که برخی دستگاه‌های دولتی مجوزهایی را غیرقانونی صادر و زمینه تصرف اراضی ملی را ایجاد می‌کنند. تصرف‌هایی که برای کشور در آینده معضلات بسیاری را ایجاد می‌کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha